Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN 24 najbardziej opiniotwórczy w lutym. "Press" pierwszy w kategorii magazynów i z dużym awansem

Swój dobry wynik TVN 24 zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką (screen: YouTube/archiwum radia)

Najbardziej opiniotwórczym medium w lutym br. był TVN 24. "Press" liderem w kategorii miesięczników i dwumiesięczników – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów.

W lutym 2024 roku TVN 24 był cytowany prawie 3,8 tys. razy. Ten wynik stacja zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów państwowych, który poinformował w programie "Kropka nad i" o planach wyłonienia nowego zarządu Orlenu w drodze konkursu.

Czytaj też: Telewizja Polska zawiadamia prokuraturę ws. działań firmowanych przez Jacka Kurskiego

Drugie miejsce zajęła Wirtualna Polska, na którą media powoływały się niespełna 3,7 tys. razy. Wpływ na ten wynik miał m.in. materiał Szymona Jadczaka, w którym dziennikarz ujawnił, że konto na portalu X atakujące we wpisach polityków PiS oraz Szymona Hołownię jest powiązane z przedsiębiorcą opłacanym przez Platformę Obywatelską.

Podium zamyka „Gazeta Wyborcza” z liczbą prawie 3,6 tys. wzmianek. Cytowany był zwłaszcza artykuł Dominiki Wielowieyskiej, która opisała historię zatrudnienia Marii Thun – córki posłanki do Parlamentu Europejskiego Róży Thun – w Centralnym Ośrodku Informatyki w Ministerstwie Cyfryzacji.

Press

Badanie dotyczy okresu od 1 do 29 lutego 2024 roku (screen: IMM)

W zestawieniu tytułów prasowych za „Gazetą Wyborczą” uplasowały się: „Rzeczpospolita” (3,5 tys. odwołań) oraz „Fakt” (2,1 tys.). Po awansie o sześć miejsc na pozycji ósmej znalazł się tutaj magazyn "Press".

Czytaj też: Arleta Bojke po 20 latach odchodzi z Telewizji Polskiej. Dołączy do Kanału Zero

W kategorii stacji telewizyjnych miejsce za TVN 24 zajął Polsat News, na który powoływano się ponad 2,5 razy. Podium zamyka TVP Info, które cytowano blisko 1,5 tys. razy.

Wśród stacji radiowych na miejsce lidera powrócił RMF FM z liczbą blisko 2,8 tys. odwołań. Drugie miejsce z liczbą ponad 2,3 tys. cytowań zajęło Radio Zet, trzecie Program I Polskiego Radia (ponad 1,1 tys. cytowań).

W kategorii mediów internetowych triumfuje Wirtualna Polska z liczbą ponad 3,6 tys. cytowań. Druga pozycja należy do Onetu (3,2 tys. wzmianek), trzecia dla Interii za sprawą ponad 2,1 tys. powołań. Tuż za podium znalazł się debiutujący w zestawieniu Kanał Zero z liczbą przeszło 1,4 tys. wzmianek.

Wśród tygodników i dwutygodników najlepszy wynik uzyskał „Newsweek” dzięki 679 cytowaniom. Drugie miejsce zajęła „Viva” (506 powołań), trzecie – „Do Rzeczy” (301 powołań).

Czytaj też: Dominik Piechota kończy współpracę z Weszło w związku z zarzutami o plagiat

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników stawkę otwiera „Press” z liczbą 512 cytowań. Redakcja zawdzięcza ten wynik m.in. materiałowi o Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, która poszukuje nowych „paskowych”, czyli osób odpowiedzialnych za tworzenie komunikatów i nagłówków widocznych na ekranie w TVP Info. Na drugiej pozycji uplasował się „Forbes” (368 cytowań), na trzeciej „Twój Styl”, który wzmiankowano 156 razy.

Press

W zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników "Press" awansował o dwa miejsca (screen: IMM)

W zestawieniu mediów regionalnych pozycję lidera zdobyła „Gazeta Krakowska” (190 cytowań). Na drugim miejscu znalazła się „Głos Wielkopolski” (171 wzmianek), na trzecim Radio Kielce (162 wzmianki).

Czytaj też: Poczobut od trzech lat za kratami. Do ostatnich chwil relacjonował wydarzenia na Białorusi

(JF, 26.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.