Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyniki Grupy Agora w 2023 roku. Najwyższe w historii przychody. 303 tys. subskrypcji

– Wzrost wpływów był na tyle wysoki, że mimo wciąż rosnących kosztów prowadzenia działalności, raportujemy po czwartym kwartale solidny wynik – skomentował Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora (fot. materiały prasowe)

W całym 2023 roku Grupa Agora osiągnęła najwyższe w historii przychody, które wyniosły ponad 1 424 mln zł, a cały rok zamknięto z zyskiem netto na poziomie 85 mln zł i zyskiem na poziomie EBITDA wynoszącym 224,6 mln zł.

W IV kwartale Grupa Agora odnotowała 438 mln zł przychodów, czyli więcej o 32,4% niż w analogicznym okresie rok temu. Jak poinformowano, wpływ na to miały konsolidacja z Eurozetem oraz wzrost przychodów w większości segmentów biznesowych Grupy, w tym w segmentach Film i Książka, Reklama Zewnętrzna oraz Prasa Cyfrowa i Drukowana.

Przejęcie kontroli nad Eurozetem kluczowe

– W 2023 roku odnotowaliśmy rekordowe przychody w historii Agory – stwierdził Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora. – Wzrost wpływów był na tyle wysoki, że mimo wciąż rosnących kosztów prowadzenia działalności, raportujemy po czwartym kwartale solidny wynik. Jednym z czynników, które wpłynęły na ten rezultat, było przejęcie kontroli nad Eurozetem, co otworzyło Agorze drogę do walki o pozycję lidera na rynku radiowym i było dla nas najważniejszym wydarzeniem minionego roku – dodał.

Czytaj też: Gazeta.pl wróciła do promowania tekstów z Wyborcza.pl. "Współpraca biznesowa"

W czwartym kwartale całkowite przychody Grupy wyniosły ponad 438 mln zł. W komunikacie prasowym podano także, że spadają wpływy ze sprzedaży papierowego wydania „Gazety Wyborczej”, ale rosną z prenumeraty cyfrowej. Wyborcza.pl zamknęła 2023 rok z liczbą ponad 303,3 tys. aktywnych subskrypcji. "Ten wynik, a także wzrost liczby subskrybentów usługi TOK FM Premium do 38,5 tys. na koniec 2023 r., pozwolił Grupie Agora ugruntować pozycję lidera subskrypcji cyfrowych" – czytamy.

Koszty operacyjne netto Grupy Agora w całym 2023 roku wyniosły prawie 1380 mln zł, a w samym czwartym kwartale wzrosły o 11,7% do 403,8 mln zł. I tutaj istotny wpływ miała mieć konsolidacja z Eurozetem.

Czytaj też: Z Agorą rozstaje się reporter "Dużego Formatu" Paweł Piotr Reszka. "Trzymam kciuki"

(HAD, 20.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.