Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Marzec 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RMF FM i Polskie Radio 24 ze spadkami, Trójka bez zmian. Wyniki słuchalności

Udział Polskiego Radia 24 w czasie słuchania spadł z 1,2 proc. do 0,7 proc. (screen: Polskieradio24.pl)

W okresie grudzień 2023 – luty 2024 RMF FM zanotował spadek słuchalności, a Radio Zet – wzrost. Udział Eski spadł poniżej 7 proc. To okres sporych zmian kadrowych nie tylko w stacjach publicznych.

Z badania Radio Track realizowanego przez Kantar wynika, że udział RMF FM w czasie słuchania wyniósł 28,3 proc. wobec 30,2 proc. w tych samych miesiącach rok wcześniej. Za to słuchalność Radia Zet urosła z 13,6 proc. do 14,4 proc.

Czytaj też: Duklanowski nie odda laptopa i telefonów. "Postępowanie trudne, przebywa z dala od Polski"

Udział Programu I Polskiego Radia zmniejszył się z 5,5 proc. do 5,1 proc., Programu III i Programu II utrzymał się na zeszłorocznych poziomach – odpowiednio 2,2 proc. i 0,5 proc. Istotny spadek odnotowało Polskie Radio 24 – z 1,2 proc. do 0,7 proc. Pod koniec grudnia 2023 roku doszło do zmian w publicznym radiu, a z anten zniknęli dziennikarze związani z mediami publicznymi i Telewizją Polską. W Polskim Radiu 24 nowe głosy pojawiają się na antenie od marca.

Z kolei Radio Maryja zwiększyło słuchalność z 1,6 proc. 2,1 proc.

Wśród rozgłośni ponadregionalnych wyniki poprawiły Radio Vox FM – z 2,9 proc. do 3,2 proc. i Radio Wnet – z 0,2 proc. do 0,5 proc. Radio Tok FM miało 3 proc. (spadek z 3,1 proc.), Antyradio – 2,2 proc. (spadek 2,4 proc.), RMF Classic – 1,6 proc. (spadek z 1,7 proc.), a Muzo.fm – 0,3 proc. (spadek z 0,4 proc.).

Czytaj też: Tok FM i Polityka Insight ze wspólnymi cyklami przed wyborami samorządowymi

Najchętniej słuchana sieć radiowa, czyli Eska, zanotowała spadek z 7 proc. do 6,9 proc.

Wzrosły natomiast udziały regionalnych rozgłośni publicznych zrzeszonych w Audytorium 17 – z 4,2 proc. do 4,6 proc., RMF Maxx – z 3,4 proc. do 3,6 proc., Meloradia – z 0,9 proc. do 1,2 proc. i Chillizet – z 0,2 proc. do 0,3 proc.

Udział sieci Radio Złote Przeboje wyniósł 2,5 proc. (spadek z 3,1 proc.), Radio Plus – 1,9 proc. (spadek z 2 proc.), Radio Pogoda – 1,1 proc. (1,1 proc. przed rokiem), Eska2 (do początku stycznia SuperNova) – 0,9 proc. (spadek z 1 proc.), Rock Radio – 0,5 proc. (spadek z 0,6 proc.).

Czytaj też: TVP potwierdza: Krzysztof Ziemiec odchodzi. Wcześniej został usunięty z "Teleexpressu"

(KOZ, 16.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.