Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 16, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PBC sprawdza popularność gazet w social mediach, ale nie liczy ich zasięgów

Polskie tytuły prasowe śledzi w mediach społecznościowych niemal 19 mln obserwujących (fot. PBC.pl)

Od nowego roku Polskie Badania Czytelnictwa przedstawiają m.in. popularność badanych tytułów w mediach społecznościowych. Badania nie prezentują jednak faktycznych zasięgów, a jedynie liczbę obserwujących profile gazet i czasopism.

Renata Krzewska, prezeska PBC, przyznaje, że nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, ale za to opiera się na dostępnych dla wszystkich danych. – Zanim zdecydowaliśmy się na prezentację tych danych, odbyła się długa dyskusja – mówi. – Postanowiliśmy oprzeć się na liczbie internautów, którzy zadeklarowali w mediach społecznościowych śledzenie danego tytułu.

"Gazety wciąż są bardzo dobrym influencerem"

Krzewska zastrzega, że nawet prezentowana na stronie suma wszystkich obserwatorów badanych przez PBC tytułów może być nieco zawyżona. – Nie braliśmy tu pod uwagę dublowania się profili jednego odbiorcy w kilku mediach społecznościowych. Zsumowaliśmy liczby profili – wyjaśnia.

Czytaj też: Izba Reprezentantów zagłosuje nad projektem ustawy, by TikTok został sprzedany lub zakazany

Według PBC suma osób obserwujących na koniec 2023 toku profile poszczególnych tytułów wynosi 18,5 mln. Ponad połowa (56 proc.) przypada na Facebook. Na platformie X profile prasowe śledziło 18,8 proc. użytkowników social mediów, na YouTube 12,6 proc., na Instagramie 8,5 proc.

Na LinkedIn profile 27 polskich tytułów (tylko tyle z badanych przez PBC działa w tym medium) śledzi 2,7 proc. użytkowników social mediów, na TikToku istnieje tylko 19 tytułów, które przyciągają 1,3 proc. użytkowników, a na Pinterest, przyciągającym 0,2 proc. użytkowników na swoje profile – zaledwie 13 tytułów. Co ciekawe, z Pinterest korzystają chętnie magazyny związane z budownictwem i wnętrzarstwem – swoje profile mają tam m.in. "Murator", "Weranda Country" i "Weranda".

– Publikacja danych z social mediów ma określony cel. Pokazujemy potencjalnym reklamodawcom, że gazety wciąż są bardzo dobrym influencerem – mówi Renata Krzewska. Do badania zasięgów w mediach społecznościowych PBC nie korzysta na razie z żadnych komercyjnych narzędzi. Wyniki mają być aktualizowane raz na kwartał.

Czytaj też: Jeff Bezos wyprzedził Elona Muska i jest najbogatszy na świecie. Majątek 200 mld dol.

(PAR, 16.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.