Lidl pozywa Biedronkę za hasło reklamowe "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl"
Przedstawiciele Biedronki nie odnieśli się do zarzutów Lidla (fot. Wikipedia)
Sieć sklepów Lidl podjęła decyzję o pozwaniu Biedronki w związku z hasłem "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl", które według Lidla jest nieprawdziwe.
Lidl złożył do sądu wniosek o udzielenie zabezpieczenia roszczeń przed wszczęciem postępowania (chodzi o zajęcie plakatów reklamowych przez komornika), a sąd miał na to przystać. Lidl chce, aby konkurent zaniechał wykorzystywania hasła, które pojawia się na plakatach i paragonach Biedronki oraz usunął skutki popełnienia czynu zabronionego. Od czasu decyzji sądu Lidl ma dwa tygodnie na wniesienie powództwa.
Czytaj też: Walka dyskontów Lidl i Biedronka nie pomaga budować wizerunku, ale doraźnie działa
Zarówno Biedronka, jak i Lidl nie chcą komentować tych informacji, które jako pierwsze podały Wiadomoscihandlowe.pl.
Przypomnijmy, że pierwsze plakaty mówiące o tym, że jedna sieć jest tańsza od drugiej, wywiesił Lidl, który na początku stycznia informował, że "W 2023 roku Lidl tańszy niż Biedronka". Hasło to opierało się na łącznych wynikach koszyków "Faktu" oraz badań ASM Sales Force Agency.
Przez następne tygodnie obie sieci prowadziły działania, w których porównywały ceny i wskazywały, u kogo jest taniej. Warto jednak zauważyć, że prezentując hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl" Biedronka nie wskazała, na jakich badaniach się opierała.
Czytaj też: Startuje głosowanie w plebiscycie AD WO/MAN 2023. Oto wszystkie nominacje
(KAP, 26.02.2024)