Orlen potwierdza, że dostał dwie oferty na zakup Polska Press
Polska Press Grupą są zainteresowane Wirtualna Polska i ZPR (screen: YouTube/Radio Maryja)
Do Orlenu wpłynęły dwie oferty "wykazujące zainteresowanie Polska Press" – przekazał w czwartek p.o. prezesa koncernu Witold Literacki. Chodzi prawdopodobnie o ofertę grupy Wirtualna Polska i drugą – Grupy ZPR, o których informował "Presserwis". Prezes jednak tego nie potwierdził.
– Trochę za wcześnie mówić, co zrobimy z Polska Press. Prowadzimy analizy wielowymiarowe w sensie ekonomiki i opłacalności biznesu. Po tym czasie będziemy mogli się wypowiedzieć, jakie podejmiemy kroki – powiedział Witold Literacki podczas konferencji PKN Orlen, na której omówiono wyniki finansowe za czwarty kwartał 2023 roku zaprezentowane wcześniej.
Czytaj też: Grupa ZPR Media złożyła ofertę przejęcia wydawnictwa Polska Press od Orlenu
Jak dodał Witold Literacki oferty nie są wiążące, a Orlen nie podejmuje na razie decyzji w sprawie sprzedaży Polska Press Grupy.
Z informacji "Presserwisu" wynika, że o ewentualnych ofertach na zakup Polska Press nie chcą na razie mówić ani Agora, ani Ringier Axel Springer Polska.
– Nie informujemy o inwestycjach, które rozważamy czy planujemy, a wyłącznie o tych, które realizujemy – zaznaczyła Anna Marucha, dyrektor komunikacji korporacyjnej Agory.
Czytaj też: Wirtualna Polska może być zainteresowana zakupem Polska Press. "Korzystna transakcja"
– Nie komentujemy naszych planów związanych z akwizycjami – odpowiedziała Agnieszka Skrzypek-Makowska z RASP.
Polska Press Grupa została przejęta przez Orlen na początku 2021 roku za kwotę ok. 200 mln zł. Wymieniono zarząd na ludzi sprzyjających PiS, a potem redaktorów naczelnych. Po przejęciu gazet i serwisów przez koncern paliwowy z redakcji odeszła też część dziennikarzy. Nie udało się również powstrzymać spadków sprzedaży gazet papierowych, a należące do PPG serwisy internetowe nie przyniosły zysków, które mogłyby pokryć straty związane ze spadającymi nakładami gazet.
Czytaj też: Co by było, gdyby WP lub ZPR Media przejęły Polska Press. "Silna konkurencja, zawirowania"
(PAR, 22.02.2024)