Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy spodziewają się trudnych rozmów z big techami  |  Agencja OneMulti złożyła wniosek  |  Widownia serialu TVP 1 "Komisarz Alex"  |  Spółka Eutelsat Polska  |  TTV kontynuuje "Kanapowców" i "Back to school"  |  TVN WBD przygotowuje ponad 20 produkcji  |  Nowy serial TV 4  |  Wieczorne audycje sylwestrowe w rozgłośniach Grupy ZPR Media  |  Zmiany w serwisach gazet Polska Press  |  Oglądalność "Lego masters" w TVN  |  Zestawienie miesięczników rolniczych  |  Dane Zrzutki.pl o wsparciu finansowym  |  PAIH poszukuje  |  Łódzkie potrzebuje agencji  |  Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki  |  Debiut NFL na Netflixie przyciągnął średnio 24 mln widzów  |  Trump wzywa amerykański Sąd Najwyższy do wstrzymania blokady TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa ZPR Media złożyła ofertę przejęcia wydawnictwa Polska Press od Orlenu

– Mając 42 oddziały Eski, widzimy olbrzymie synergie i jesteśmy w stanie przedłużyć żywot gazet – mówi Zbigniew Benbenek (screen: YouTube/KonferencjePike)

Grupa ZPR Media złożyła ofertę zakupu wydawnictwa Polska Press – dowiedział się "Presserwis". Z naszych informacji wynika, że były prowadzone już negocjacje w tej sprawie. Odbyło się badanie due diligence spółki. Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media, mówi o "olbrzymich synergiach" i o tym, że nowy właściciel mógłby "przedłużyć żywot gazet".

– Nie komentuję – mówi "Presserwisowi" Zbigniew Benbenek, główny akcjonariusz i przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. – Od wielu lat jesteśmy strategicznie zainteresowani zakupem Polska Press i składaliśmy oferty. Mając 42 oddziały Eski, widzimy olbrzymie synergie i jesteśmy w stanie przedłużyć żywot gazet – dodaje Benbenek.

Polska Press i Grupa ZPR Media przed Grupą Agora

Od marca 2021 roku spółka Polska Press należy do koncernu Orlen, który zapłacił za nią 210 mln zł. Wśród graczy zainteresowanych przejęciem wydawnictwa wymienia się również Wirtualną Polskę – o czym "Presserwis" napisał wczoraj.

Czytaj też: TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w 2023 roku średnia sprzedaż wydawanego przez Grupę ZPR Media "Super Expressu" wynosiła 69 499 egz., a wszystkie dzienniki Polska Press rozchodziły się w 99 072 egz. Dla porównania, lider sprzedaży wśród dzienników, czyli "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał 122 578 egz.

Z kolei według badania Mediapanel PBI/Gemius, w styczniu 2024 roku serwisy Polska Press odwiedziło 16,9 mln internautów, a Grupy ZPR Media – 16,1 mln. Uwzględniając współoglądalność, Polska Press i Grupa ZPR Media miałyby w styczniu łącznie 19,1 mln internautów, co plasowałoby nowego gracza przed Grupą Agora (18,8 mln internautów).

Wydawnictwo Polska Press w 2022 roku miało 329,3 mln zł przychodów i 23 mln zł straty. Wzrosły wpływy z reklam i usług poligraficznych, a spadły ze sprzedaży gazet. Na koniec 2022 roku w wydawnictwie pracowało 1649 osób. W skład Grupy ZPR Media wchodzą spółki zajmujące się działalnością wydawniczą (m.in. "Super Express", "Murator"), radiową (Eska, Eska 2, Eska Rock, Vox FM, Radio Plus), internetową i produkcją telewizyjną.

Czytaj też: Jarosław Olechowski szefem wydawców TV Republika. Nowe prowadzące "Express Republiki"

(KOZ, 20.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.