Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 22, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bracia Karnowscy szukają pieniędzy. Założyli fundację, która zbiera na "niezależne media"

Za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości media związane z braćmi Karnowskimi i wspierające tę partię, były hojnie dofinansowywane przez państwowe spółki i instytucje (screen: YouTube/Telewizja wPolsce)

Ochroną pluralizmu mediów ma się zajmować Fundacja Media w Polsce, uruchomiona przez Michała i Jacka Karnowskich, Romualda Orła i Henryka Uzdrowskiego. To sposób na dofinansowanie mediów braci Karnowskich.

Jednoosobowy zarząd Fundacji Media w Polsce tworzy Romuald Orzeł, prezes wydawnictwa Fratria (wydawca m.in. tygodnika "Sieci" i serwisu wPolityce.pl) i agencji reklamowej Apella, która obsługuje m.in. Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe.

Bracia Karnowscy chcą chronić pluralizm i niezależność

Radę fundacji tworzą Jacek i Michał Karnowscy oraz Henryk Uzdrowski, członek zarządu Fratrii i rady nadzorczej Link4, Centrum Kart oraz powiązanej z Fratrią firmy producenckiej Mewa Film.

Czytaj też: PiS kupi TV Puls? Kaczyński chce dużej telewizji, ale prezes Dąbski "nie sprzeda"

Do zadań statutowych fundacji wpisano m.in.:

  • podejmowanie działań na rzecz ochrony pluralizmu mediów, w szczególności prasy, telewizji, portali internetowych,
  • wspieranie rozwoju oraz niezależności mediów i dziennikarstwa,
  • wspieranie edukacji i działalności medialnej,
  • propagowanie bezpiecznego funkcjonowania w środowisku cyfrowym
  • oraz podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości, podtrzymywanie i upowszechnianie wartości chrześcijańskich.

Za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości media związane z braćmi Karnowskimi i wspierające tę partię, były hojnie dofinansowywane przez państwowe spółki i instytucje. Po zmianie władzy media te – które mają relatywnie małe zasięgi – nie mogą już liczyć na tak duże państwowe wsparcie, jak do niedawna.

Zalety pozyskiwania funduszy za pomocją fundacji

Fundacja może być wygodnym narzędziem do pozyskiwania funduszy.

Czytaj też: TVP chce usunięcia przez TV Republika "Specjalnego wydania Wiadomości" i zapłaty

– Zaletą fundacji jest to, że ma osobowość prawną. Pozwala to wyodrębnić majątek podmiotu od majątku prywatnego i daje większe bezpieczeństwo prowadzenia działalności. Przykładowo fundator nie ponosi odpowiedzialności prywatnym majątkiem za zobowiązania podmiotu – zwraca uwagę Witold Ekielski, doradca biznesowy i współtwórca Przedsiębiorstwa Społecznego, które doradza m.in. przy tworzeniu fundacji na cele społeczne.

I dodaje: – Koleją zaletą fundacji są możliwości pozyskiwania dotacji na działalność społeczną. Do korzystania z tej możliwości nie są uprawnione przedsiębiorstwa osób fizycznych ani standardowe spółki. Fundacja ma także prawo do korzystania z wielu form wsparcia oferowanych przez samorządy, w szczególności takich jak najem lokalu po preferencyjnych cenach – tłumaczy Ekielski.

Press

Fundacja Media w Polsce to nowy element w sieci powiązań braci Karnowskich i ich współpracowników (screen: Rejestr.io)

Fundacja Media w Polsce ogłosiła już zbiórkę pieniędzy na wsparcie "silnych, niezależnych, wolnych polskich mediów".

Czytaj też: Co by było, gdyby WP lub ZPR Media przejęły Polska Press. "Silna konkurencja, zawirowania"

(PAR, 22.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.