Media Expert najsilniej wspieraną marką w telewizji w 2023 roku
Na pozycję lidera wysforował się Media Expert – to pierwsza taka zmiana od dłuższego czasu (screen: YouTube/HILNIOP)
W 2023 roku najsilniej wspieraną marką w telewizji był Media Expert, wyprzedzając poprzedniego lidera, czyli Lidl – wynika z analizy agencji mediowej Media Context na podstawie danych Nielsen Media.
Kampanie marki Media Expert wygenerowały w 2023 roku 43 801 punktów ratingowych (GRP), co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.
Czytaj też: Superbet pozostaje partnerem Kanału Sportowego. Ambasadorami Borek i Smokowski
– Pierwszy raz od dłuższego czasu mamy zmianę na pozycji lidera, na którą wysforował się Media Expert. Jest to efekt silnej końcówki roku w wykonaniu tej marki, ale także obniżonej aktywności poprzedniego lidera, czyli Lidla, który spada na drugą pozycję – zwraca uwagę Bartosz Zientek, prezes agencji mediowej Media Context.
Drugą najsilniej wspieraną marką był Lidl z 43 476 GRP (spadek o 16 proc.), a trzecią Orange – 31 226 GRP (spadek o 10 proc.). Dalej były: Plus – 30 882 GRP (wzrost o 10 proc.) i Carrefour – 29 832 GRP (wzrost o 40 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazły się również: T-Mobile – 29 617 (spadek o 3 proc.), Biedronka – 29 353 (spadek o 4 proc.), Play – 29 002 (spadek o 27 proc.), Kaufland – 27 978 (wzrost o 1 proc.) i Leroy Merlin – 27 917 (spadek o 5 proc.).
Czytaj też: Orlen Team z nowym logotypem. Ma odzwierciedlać rosnące zaangażowanie
Kampanie marki Media Expert wygenerowały 43 801 punktów ratingowych (dane: Media Context)
– Silny spadek zalicza zeszłoroczny wicelider – Play, który zmniejszając swoją aktywność rok do roku o blisko 30 proc., spada dopiero na ósmą pozycję. Największym wzrostem zarówno pod względem ilości wygenerowanych GRP (+66 proc.), jak i pozycji w rankingu (+22) może pochwalić się Orlen – komentuje Zientek.
Orlen zajął 15. miejsce z 21 166 GRP.
Czytaj też: Ruszyła kampania przygotowana w ramach Papaya New Directors dla Fundacji SOS Wioski Dziecięce
(MNIE, 24.01.2024)