"GW", "Fakt" i "Przegląd Sportowy"- oto najlepsze marki prasowe w 2023 roku w socialach
Jak czytamy w raporcie, poszczególne redakcje dobierają media społecznościowe do specyfiki swoich treści (fot. dole777/Unsplash.com)
Marki prasowe w Polsce w 2023 roku miały w mediach społecznościowych 18,5 mln obserwatorów – informuje Raport PBC.
Najlepsze wyniki osiągnęły dzienniki "Gazeta Wyborcza" (1 858 406 obserwatorów), "Fakt Gazeta Codzienna" (1 686 448), "Przegląd Sportowy" (1 538 582), "Super Express" (1 142 836) i "Rzeczpospolita" (618 153). W czołówce są też tygodniki opinii "Newsweek Polska" (1 540 075), "Polityka" (628 175), "Sieci" (485 725) oraz magazyny "Forbes.Profit" (520 482) i "National Geographic Polska" (472 098).
Dobrać odpowiednie medium do treści
Jak czytamy w raporcie, poszczególne redakcje dobierają media społecznościowe do specyfiki swoich treści. Tytuły aktywne w mediach społecznościowych wybierają jako wiodącą platformę Facebook, dzienniki i tygodniki opinii są aktywne na X, dzienniki i magazyny zamieszczają treści video na YouTube i TikToku, marki newsowe i te, dla których atrakcyjne zdjęcia są podstawową formą prezentacji treści wybierają Instagram i Pinterest.
Czytaj też: Czytelnictwo prasy nie spada, zmienia się jego model. Roczny raport PBC
Na Facebooku najwięcej obserwatorów mają "Fakt. Gazeta Codzienna" – 1 208 676, "Przegląd Sportowy" – 845 715 i "Gazeta Wyborcza" – 728 106.
Poszczególne redakcje dobierają media społecznościowe do specyfiki swoich treści (screen: raport PBC)
Na platformie X największą popularnością cieszą się "Newsweek Polska" – 979 151, "Gazeta Wyborcza" – 899 224 i "Rzeczpospolita" – 346 678. Na YouTube najlepsze są "Super Express" – 864 000, "Fakt. Gazeta Codzienna" – 285 000 i "Przegląd Sportowy" – 273 000.
Zestawienie dotyczące Instagrama otwiera "Gazeta Wyborcza" – 186 000, "Glamour" – 143 000 i "Elle" – 141 000.
Na LinkedIn najwięcej obserwatorów mają "Forbes.Profit" – 189 143, "Puls Biznesu" – 102 673 i "Sprawny.Marketing" – 63 868. Na TikToku największą popularnością cieszą się zaś "Przegląd Sportowy" – 59 300, "Fakt. Gazeta Codzienna" (56 600) i "Elle" (47 200).
Czytaj też: Tylko w prasie możliwy jest długotrwały efekt i wielokrotny kontakt z reklamą. Raport PBC
(MZD, 13.01.2024)