Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 03, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Teleexpress" z Maciejem Orłosiem wróci do TVP 1 w czwartek lub piątek

Pierwsze wydanie "Teleexpressu" poprowadzi Maciej Orłoś, który był gospodarzem tego programu przez 25 lat (fot. Piotr Molęcki/East News)

Jeszcze w tym tygodniu na antenę TVP 1 ma wrócić "Teleexpress" – dowiedział się "Presserwis". Z naszych informacji wynika, że emisja programu wznowiona zostanie w czwartek 4 stycznia lub piątek 5 stycznia. Pierwsze wydanie "Teleexpressu" poprowadzi najprawdopodobniej Maciej Orłoś.

Orłoś był wcześniej gospodarzem "Teleexpressu" przez 25 lat. W 2016 roku odszedł z TVP do Wirtualnej Polski.

Programy informacyjne – "Wiadomości", "Teleexpress" i "Panorama" – spadły z anten TVP w środę 20 grudnia, po zmianie władz w spółce. Zamiast "Wiadomości" od czwartku 21 grudnia nadawany jest serwis "19.30".

Brak "Teleexpressu" kosztował

Jak pisaliśmy wcześniej, szefową nowej redakcji "Teleexpressu" TVP 1 została Danuta Dobrzyńska, która w telewizji publicznej pracowała w latach 1997-2016. Prowadziła "Teleexpress" i "Panoramę", była kierowniczką redakcji zagranicznej. Od końca 2019 roku związana była z Konfederacją Lewiatan, ostatnio jako dyrektorka departamentu komunikacji.

Czytaj też: Obecni i byli dziennikarze TVP oraz News 24 w zespole nowego TVP Info

Brak TVP Info i "Teleexpressu" wiązał się ze znacznymi stratami finansowymi i mógł kosztować TVP nawet 4 mln zł miesięcznie. Jak zaznacza Maciej Rzeżuchowski, wiceprezes agencji mediowej Media Context, trudno jednoznacznie oszacować straty finansowe Telewizji Polskiej spowodowane ostatnimi zawirowaniami. Z jego analizy wynika jednak, że w styczniu 2024 roku TVP Info mogłoby generować dziennie ok. 130 tys. zł netto z reklam i sponsoringu (bazując na GRP generowanych w grudniu 2023).

– "Teleexpress" dziennie mógłby przynosić ok. 20 tys. zł z reklam, przy założeniach takich jak wyżej, ale w tym przypadku nie ma sponsoringu – podkreślał w rozmowie z nami Rzeżuchowski. I dodawał: – W skali miesiąca są to kwoty łącznie, licząc TVP Info i "Teleexpress", rzędu 4 mln zł. Biorąc poprawkę na to, że wielu klientów składa deklaracje, należy zakładać, że kwota byłby niższa.

Czytaj też: Prawicowi dziennikarze i politycy bronią TV Republika po skandalicznej wypowiedzi Jana Pietrzaka

(MNIE, KOZ, HAD, 03.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.