Kyivstar przywrócił komplet usług po rosyjskim cyberataku

Przywrócne zostały łączność stacjonarna, połączenia głosowe i SMS-y, które nie działały od 12 grudnia
Firma telekomunikacyjna Veon poinformowała, że jej jednostka Kyivstar w Ukrainie - największy operator komórkowy - przywróciła wszystkie świadczone przez siebie usługi komunikacyjne po zakłóceniu ich przez masowy cyberatak w zeszłym tygodniu.
Kyivstar w piątek przywrócił mobilny internet i roaming międzynarodowy na całej Ukrainie. Natomiast we wtorek jego spółka macierzysta Veon dodała, że inne usługi, w tym łączność stacjonarna, połączenia głosowe i SMS-y, zostały również uruchomione.
Atak z 12 grudnia określono największym cyberatakiem od czasu rozpoczęcia przez Rosję inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Zablokował usługi, uszkodził infrastrukturę informatyczną i naraził miliony odbiorców na ryzyko nieotrzymywania ostrzeżeń o potencjalnych rosyjskich atakach powietrznych.
(MAC, 20.12.2023)
