Zoom TV, Telewizja WP i Nowa TV zyskują udział w rynku. Straciło Metro
Docelowo do składu MUX dołączą jeszcze trzy stacje prywatne, które KRRiT wybierze w konkursie (fot. Pixabay.com)
W listopadzie spośród kanałów nadających na ósmym multipleksie tylko Metro zanotowało gorszy wynik niż przed rokiem.
W grupie ogólnej 4+ kanał Zoom TV (Grupa Kino Polska) zwiększył udział z 0,55 proc. do 0,61 proc. Telewizja WP (Wirtualna Polska Media) miała średnio 0,6 proc. udziału (wzrost z 0,55 proc.). Wynik poprawiła też stacja Nowa TV (Grupa Polsat Plus) – z 0,4 proc. do 0,44 proc. Z kolei Metro (TVN Warner Bros. Discovery) straciło – z 0,34 proc. do 0,29 proc.
Czytaj też: W paśmie dziennym TVN24 z wyższym udziałem niż kanały tzw. wielkiej czwórki
W grupie komercyjnej 16-59 lat Zoom TV miał 0,66 proc. udziału (wzrost z 0,61 proc.), Telewizja WP – 0,66 proc. (0,64 proc. rok wcześniej), Nowa TV – 0,4 proc. (bez zmian), a Metro – 0,35 proc. (spadek z 0,42 proc.).
Dane obejmują całkowity udział w rynku, a więc również widownię kablowo-satelitarną.
MUX 8 od początku nie był brany pod uwagę przy tzw. refarmingu, który wiązał się ze zmianą standardu naziemnego. W konsekwencji kanały dostępne na ósmym multipleksie mogą być nadal odbierane też na starszych dekoderach i telewizorach. Docelowo do składu MUX dołączą jeszcze trzy stacje prywatne. Dwie z nich Krajowa Rada może wybrać już w środę. Zgłoszenia złożyła tylko spółka Red Carpet TV – na kanały RCTV i CTV9.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Paweł Moskalewicz na czele TVP Info. Jarosław Kurski o prezesurze TVP: Nonsens
(MNIE, 19.12.2023)