Axel Springer zamknie serwis informacyjny Upday. I planuje nową usługę
Upday w dotychczasowej formie zostanie zamknięta pod koniec roku, a uruchomienie nowej usługi zaplanowano na lato 2024 roku
Axel Springer zamyka serwis informacyjny Upday, poinformował niemiecki gigant wydawniczy. Chce ożywić markę jako "generator wiadomości o trendach" napędzany sztuczną inteligencją.
Usługa Upday w dotychczasowej formie zamknięta zostanie pod koniec roku, a uruchomienie nowego serwisu zaplanowano na lato 2024 roku.
Likwidowane stanowiska pracy w Upday
Niemiecki związek dziennikarzy DJV wezwał Springera do zaoferowania pracownikom portalu informacyjnego alternatywnych miejsc pracy w innych mediach koncernu – informuje "Handelsblatt". Wydawnictwo musi wypełniać swoją odpowiedzialność społeczną jako wiodąca firma medialna – podkreślono.
Czytaj też: X po odejściu największych reklamodawców postawi na średnie i małe firmy
Rzecznik koncernu oświadczył, że stanowiska pracy w Upday są likwidowane w ramach procesu transformacji. Dodał, że firma bada, czy redaktorzy będą mogli pracować w innych częściach wydawnictwa. Z pierwotnej liczby 150 osób w Upday pozostało 70 pracowników.
Upday instalowano na telefonach komórkowych Samsung i innych urządzeniach w ramach umowy pomiędzy Axel Springer a południowokoreańską firmą z 2015 roku. Działał w 34 krajach europejskich.
Axel Springer jest właścicielem najlepiej sprzedających się niemieckich tabloidów "Bild" i "Die Welt", a także amerykańskiego serwisu informacyjnego Politico. Firma planuje stopniowe przechodzenie z mediów drukowanych na wiadomości cyfrowe. Redaktorem naczelnym platformy Upday w całej Europie był Michał Wodziński, obecnie naczelny należącego do RASP dziennika "Fakt".
Czytaj też: Sztuczna inteligencja odtworzyła głos Ocalałej z zagłady getta warszawskiego
(MAC, 11.12.2023)