X po odejściu największych reklamodawców postawi na średnie i małe firmy
Elon Musk zaprzeczył wspieraniu antysemickich treści i obraził się na reklamodawców, którzy opuścili platformę X (screen: YouTube/CNBC)
"Financial Times" podał, że platforma X przyjmie nową strategię reklamową – mającą na celu wspieranie małych i średnich przedsiębiorstw. Elon Musk chce przyciągnąć mniejsze firmy, ponieważ największe wstrzymały emisję reklam po oskarżeniach platformy o antysemityzm.
Musk wycofywanie się takich reklamodawców, jak Apple, Disney czy Warner Bros. Discovery nazwał szantażem. "Małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo istotna siła napędowa, której zdecydowanie nie docenialiśmy przez długi czas – pisze "Financial Times".
Czytaj też: Walmart też wycofuje reklamy z platformy X. Wypowiedzi Muska nie pomagają
Z analizy przeprowadzonej przez MediaRadar dotyczącej przychodów reklamowych X w USA od stycznia do października 2023 – przed ostatnimi kontrowersjami – pokazuje, że większość reklamodawców X to już mniejsze firmy.
Spośród ok. 15 700 reklamodawców 79 proc., czyli 12 400, wydało mniej niż 25 tys. dol., co dało łącznie 60,5 mln dol. Ok. 91 proc. całkowitych przychodów X z reklam pochodzi od firm, które wydają 99 tys. dol. lub mniej.
Czytaj też: Elon Musk przeklina reklamodawców, którzy odeszli z platformy X. "Idźcie się pier....ć"
(MAC, 05.12.2023)