Lifetube wprowadza nowe standardy w zakresie współpracy z influencerami
Lifetube jest największą w Europie Środkowo-Wschodniej firmą świadczącą usługi z zakresu influencer marketingu (fot. materiały prasowe)
Lifetube poinformował o wdrożeniu nowych standardów w zakresie współpracy z twórcami. Mają one maksymalizować politykę brand safety w odniesieniu do społeczności twórców, ich odbiorców, a także klientów firmy.
Zmiany zostały oparte na rekomendacjach z prac niezależnej komisji ekspertów kierowanej przez mec. Katarzynę Randzio-Sajkowską z kancelarii prawnej Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. Wśród przyjętych rozwiązań znalazło się m.in. przygotowanie katalogu dobrych praktyk, uszczelnienie systemu raportowania, wprowadzenie dodatkowych klauzul w zawieranych umowach oraz wdrożenie procedur zgłaszania nieprawidłowości.
Czytaj też: Meta i Zuckerberg pozwani przez stan Nowy Meksyk za błędy w ochronie dzieci
Działania są oparte na wewnętrznym raporcie analizującym zakres relacji i współpracy z influencerami oraz katalogu rekomendacji służących podwyższeniu poziomu obowiązujących procedur, instrukcji i standardów.
Wprowadzone zmiany przychodzą kilka miesięcy po skandalu obyczajowym powiązanym z youtuberami, tzw. pandora gate.
Czytaj też: W 2024 roku Dentsu prognozuje wzrost wydatków na reklamę w Polsce o 3,2 proc.
(KAP, 08.12.2023)