Milion odsłon sejmowego wideopodcastu marszałka Szymona Hołowni
W pierwszym odcinku marszałek Sejmu Szymon Hołownia zabrał widzów w - jak mówił – "parę miejsc, które ciężko w tej transmisyjnej kamerze obejrzeć" (screen: YouTube/Sejm RP)
Debiutancki wideopodcast zatytułowany "Sejm. Nowe otwarcie z Szymonem Hołownią" może dziś lub jutro osiągnąć 1 mln odsłon na YouTube.
Ponad 20-minutowy pierwszy odcinek podcastu został opublikowany w ubiegłą sobotę na oficjalnym kanale Sejmu. Wczoraj zanotował około 923 tys. odsłon. Dziś lub jutro najpewniej przekroczy granicę 1 mln wyświetleń. Jak na pięć dni od premiery, to bardzo dobry wynik.
Czytaj też: Polityka.pl kończy współpracę z Benem Stanleyem po tym, jak skrytykował okładkę tygodnika
W pierwszym odcinku marszałek Sejmu Szymon Hołownia zabrał widzów w - jak mówił – "parę miejsc, które ciężko w tej transmisyjnej kamerze obejrzeć". Spacerował po sali obrad plenarnych z Mikołajem Kałuszką z Wszechnicy Sejmowej.
Hołownia z Kałuszką pokazali nie tylko salę plenarną, ale i wyjście marszałkowskie, dalej kabinę z telefonem rządowym, a także tzw. ciemny salonik. Pod koniec pierwszego odcinka Hołownia zapowiedział, że w kolejnych odsłonach wideopodcastu pokaże miejsca odpoczynku posłów, sejmowe ogrody, pasiekę i bibliotekę sejmową.
„Bardzo chcę - jako ten nowy rotacyjny marszałek - żebyście czuli, że to miejsce jest wasze, żebyście zaczęli się uśmiechać w stronę tego Sejmu” – pointował marszałek Sejmu.
- Szymon Hołownia wykorzystał potencjał Sejmu do promocji swojej osoby. Dotychczas zdjęcia z sali plenarnej pochodziły z kilku statycznych kamer. Teraz widz mógł zobaczyć detale sfilmowane z małej odległości i dynamicznie ujęcia marszałka i jego przewodnika. To zupełna nowość. Nie dziwi mnie popularność tego podcastu – ocenia Michał Marszał, prowadzący konta społecznościowe tygodnika "NIE".
(JF, 07.12.2023)