Hołownia ruszył z wideopodcastem. 20 minut o Sejmie od kuchni. „Dobre”
- Bardzo chcę - jako ten nowy rotacyjny marszałek - żebyście czuli, że to miejsce jest wasze, żebyście zaczęli się uśmiechać w stronę tego Sejmu - zapowiedział na koniec Hołownia (screen: YouTube/Sejm RP)
"Sejm. Nowe otwarcie z Szymonem Hołownią" - tak zatytułowany jest ponad 20-minutowy film zamieszczony w sobotę na oficjalnym kanale Sejmu RP na YouTube. Tym samym Hołownia zrealizował swoją obietnicę: ruszył z wideopodcastem.
W pierwszym odcinku marszałek Sejmu zabiera widzów w - jak mówi - "parę miejsc, których ciężko w tej transmisyjnej kamerze obejrzeć". Hołownia spaceruje z Mikołajem Kałuszką z Wszechnicy Sejmowej. Jak wyjaśnił Hołownia, Wszechnica to "wydział w Sejmie, który zajmuje się wiedzą o Sejmie".
Hołownia z Kałuszką zaczynają od pustego miejsca po tabliczce nad wejściem do sali plenarnej (z jednej strony wisiał napis "tak", z drugiej "nie" - w ten sposób głosowano w II RP). Pokazują dalej maszynki do głosowania i miejsca posłów, gdzie "internetu nie ma, aplikacji nie ma".
Potem widzimy "miejsca z dostępem do morza" - jak określił je Hołownia - czyli te, które są najbliżej mównicy. "To moje miejsce. Mam lekarza w zasięgu ręki, to dobrze, gdyby emocje na tej sali poszybowały zbyt wysoko" - mówił marszałek o swoim sąsiedzie z ław Władysławie Kosiniaku - Kamyszu.
Potem pokazywał wyjście marszałkowskie, ujawnił, gdzie jest kabina z telefonem rządowym (nieużywanym), gdzie toaleta, a gdzie tzw. "ciemny salonik".
Hołownia zapowiedział jednocześnie, że w kolejnych odcinkach pokaże, gdzie posłowie odpoczywają, jak wyglądają sejmowe ogrody, gdzie jest pasieka, a gdzie biblioteka sejmowa.
- Bardzo chcę - jako ten nowy rotacyjny marszałek - żebyście czuli, że to miejsce jest wasze, żebyście zaczęli się uśmiechać w stronę tego Sejmu - zapowiedział na koniec Hołownia
"Widać doskonały warsztat Hołowni, potrafi poprowadzić rozmowę (a to nie jest turbociekawy temat) i utrzymać uwagę widza tak, jak to robią zawodowi dziennikarze. Jestem bardzo na tak. To odpowiednie czasy na taką komunikację. I w końcu czas, by to Polska wyznaczała trendy w Europie" - ocenił na TT Wojciech Kardyś, ekspert mediowy.
Dariusz Ćwiklak, wicenaczelny "Newsweek Polska" też docenił wysiłki Hołowni: "Obejrzałem z zainteresowaniem. Marszałek @szymon_holownia robi kawał dobrej roboty, popularyzując demokrację - nie tylko wśród młodych ludzi. Także i tacy, którzy wiedzą więcej, znajdą dużo ciekawych rzeczy. Wizerunkowo Sejm wykonał wiraż o 180 stopni".
Tytus Hołdys poradził: "Świetny materiał, ale serio @KancelariaSejmu - zainwestujcie w gimbala. Po co tak trzęsie?"
Po trzech godzinach od premiery film zanotował już ponad 150 tysięcy wyświetleń.
(MAT, 02.12.2023)