Dzięki kampanii wyborczej przychody z outdooru wzrosły o 25 proc.
Dzięki wyborom parlamentarnym firmy reklamy zewnętrznej zarobiły więcej, niż rok temu (fot. Gov.pl)
Przychody z outdooru wzrosły w trzecim kwartale br. o 25 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 roku - podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. To efekt jesiennej kampanii wyborczej.
W trzecim kwartale 2023 roku wartość rynku reklamy zewnętrznej przekroczyła 170 mln zł - dla porównania w pierwszym kwartale wyniosła 115 mln zł, a w drugim - 160 mln zł.
Według danych IGRZ w trzecim kwartale najwięcej miejsca na nośnikach zewnętrznych wykupiły firmy z sektora handlu (18 proc.). Pod tym względem dalej były kampanie społeczne i polityczne (14 proc.) oraz reklamy firm telekomunikacyjnych (13 proc.).
Aż 70 proc. przychodów branży outdooru generują citylighty i billboardy (do 18 mkw. powierzchni). O ponad 19 proc. wzrósł rok do roku segment nośników reklamowych w transporcie publicznym, który jest już wart 11,5 mln zł. Największy wzrost zanotowano jednak w cyfrowej reklamie zewnętrznej (digital OOH) - o 46 proc. - do 36,6 mln zł.
(AMS, 29.11.2023)