Po trzech kwartałach 2023 r. zysk Grupy Polsat Plus o 75 proc. niższy niż przed rokiem
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Polsat po trzech kwartałach 2023 roku wzrosły o 4,4 proc. do 917 mln zł (fot. Jan Bielecki/East News)
Grupa Polsat Plus po trzech kwartałach 2023 roku miała 9,945 mld zł przychodów i 181,3 mln zł zysku netto. Z reklamy telewizyjnej i sponsoringu pochodziło 917 mln zł. "Wyniki oglądalności naszych kanałów zarówno w III kwartale, jak i okresie dziewięciu miesięcy były zgodne z naszą strategią" - zauważa Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat. Dzisiaj wyniki grupy omówił zarząd Grupy Polsat Plus podczas spotkania online.
W porównaniu z tym samym okresem 2022 roku skonsolidowane przychody grupy kapitałowej wzrosły o 4,8 proc. Koszty operacyjne były wyższe o 8,1 proc. i sięgnęły 9,002 mld zł. Skorygowany wskaźnik EBITDA zmalał o 7,9 proc., do 2,334 mld zł. Zysk netto spadł o 75 proc. - z 726,6 mln zł do 181,3 mln zł.
W samym trzecim kwartale grupa zanotowała 3,456 mld zł przychodów (wzrost o 5,6 proc.), a jej zysk netto wyniósł 102,2 mln zł (spadek o 55,8 proc.).
"Jest to pierwszy kwartał, kiedy konsolidujemy wyniki Grupy PAK-PCE i już widzimy pozytywny wpływ nowego segmentu zielonej energii, którego udział w skonsolidowanych przychodach Grupy wyniósł 296 mln zł" - wyjaśniła w komunikacie Katarzyna Ostap-Tomann, członki zarządu ds. finansowych Cyfrowego Polsatu oraz wiceprezes ds. finansowych Polkomtelu. "Rosły też przychody w segmencie mediowym, głównie dzięki rosnącym przychodom z reklamy i sponsoringu. Naszym priorytetem jest skuteczne zarządzenie finansami, tak aby szybko i efektywnie realizować inwestycje zaplanowane w ramach Strategii 2023+" - dodała Ostap-Tomann.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Polsat po trzech kwartałach 2023 roku wyniosły 917 mln zł i były o 4,4 proc. wyższe niż w tym samym okresie rok wcześniej. W trzecim kwartale 2023 roku wpływy z tego tytułu urosły o 4,7 proc., do 288 mln zł.
"Wyniki oglądalności naszych kanałów zarówno w III kwartale, jak i okresie dziewięciu miesięcy były zgodne z naszą strategią, a przychody z reklamy TV rosły w obydwu okresach w średnim jednocyfrowym tempie, w wyniku czego zanotowaliśmy wysoki udział w rynku reklamy TV" - skomentował w komunikacie Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Na koniec września 2023 roku Grupa Polsat Plus miała 5,82 mln abonentów (spadek o 2,5 proc. względem końca września 2022 roku). Świadczyła im 13,054 mln usług kontraktowych (spadek o 2,2 proc.), z czego 6,213 mln telefonii komórkowej (spadek o 0,3 proc.), 4,863 mln płatnej telewizji (spadek o 4,8 proc.) i 1,978 mln internetu (spadek o 1,2 proc.).
ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 73,5 zł (wzrost o 3,1 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł z 6,8 proc. do 7,5 proc.
Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec września 2023 roku miała 2,805 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 1 proc.).
W czwartek wyniki finansowe grupy podczas spotkania online omówił zarząd Grupy Polsat Plus.
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą m.in. Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.
(KOZ, 09.11.2023)