Parlament Europejski zobowiązuje firmy Big Tech do wyraźnego oznaczania reklam politycznych
Za naruszenia nowych regulacji w Unii Europejskiej social media będą karane grzywną w wysokości do 6 proc. rocznego obrotu (fot. Pexels.com)
Parlament Europejski przyjął zasady wymuszające na platformach społecznościowych takich jak Google i Meta Platforms zachowanie większej przejrzystości i odpowiedzialności za publikowane treści. Naruszenia nowych regulacji w Unii Europejskiej będą karane grzywną w wysokości do 6 proc. rocznego obrotu dostawcy reklam.
Przepisy zabraniają podmiotom z państw trzecich sponsorowania reklam politycznych w UE w okresie do trzech miesięcy przed wyborami lub referendum. Obejmują zakaz wyświetlania reklam przedstawiających osoby oznaczone ze względu na pochodzenie etniczne, religię lub orientację seksualną.
"Nowe przepisy utrudnią podmiotom zagranicznym szerzenie dezinformacji i ingerowanie w nasze wolne i demokratyczne procesy" - stwierdził w oświadczeniu europarlamentarzysta Sandro Gozi, który przewodzi temu procesowi w Parlamencie Europejskim.
Wszystkie internetowe reklamy polityczne będą dostępne w internetowym repozytorium reklam.
Przepisy w całej UE mają obowiązywać od 2025 roku.
(MAC, 08.11.2023)