Mniej widzów ogląda "Pytanie na śniadanie" i "Dzień dobry TVN". Wygrywają jedni i drudzy
"Pytanie na śniadanie" od 7.55 ogląda w TVP 2 średnio 373 tys. widzów (screen: Pytanienasniadanie.tvp.pl)
"Pytanie na śniadanie" w TVP 2 i "Dzień dobry TVN" w TVN ogląda mniej widzów niż przed rokiem. Telewizja śniadaniowa Dwójki prowadzi w grupie ogólnej, a TVN – w grupie komercyjnej 16-49.
Z danych Nielsen Media za okres 1 września – 22 października wynika, że "Pytanie na śniadanie" (od 7.55 do 11.10, w soboty do 11.40, w niedziele do 11.20) przyciąga do telewizyjnej Dwójki średnio 373 tys. widzów, tj. o 20 tys. mniej, niż przed rokiem.
Czytaj też: Polsat stracił widownię przez brak "Kabaretu na żywo". Nadal nie informuje, czy pokaże jego kolejne odcinki
TVP 2, emitując telewizję śniadaniową, notuje średnio 8,18 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (spadek z 8,34 proc.) i 6,89 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (spadek z 7,98 proc.).
"Pytanie na śniadanie" rozpoczyna się jednak 20-minutową częścią z podtytułem "Pobudka" o 7.30. Od września emitowana jest ona nie tylko w dni powszednie, ale także w weekendy. "Pytanie na śniadanie – pobudka" gromadzi 189 tys. widzów, tj. o 32 tys. więcej, niż rok wcześniej.
Z kolei "Dzień dobry TVN" – które od końca sierpnia startuje kwadrans wcześniej, niż przedtem, czyli o 7.45 – śledzi średnio 306 tys. widzów, tj. o 48 tys. mniej, niż przed rokiem. TVN, pokazując śniadaniówkę, ma średnio 6,94 proc. udziału w grupie ogólnej (spadek z 7,58 proc.) i 8,32 proc. w grupie komercyjnej 16-59 (spadek z 8,91 proc.).
Czytaj też: Warszawa bez plenerowego koncertu sylwestrowego, TVN również. Polsat na Śląsku, TVP rozmawia z Zakopanem
(KOZ, 28.10.2023)