Spotify zwiększa przychody o 11 proc. i ma już 574 mln użytkowników
Całkowita miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła o imponujące 26 proc. (fot. Pixabay.com)
Przychody Spotify wzrosły w zeszłym kwartale o 11 proc. Firmie udało się odrobić straty operacyjne z drugiego kwartału.
Obrót szwedzkiego giganta w trzecim kwartale 2023 roku wzrósł do 3,36 mld euro, co oznacza także wzrost o 6 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Całkowita miesięczna liczba aktywnych użytkowników również wzrosła o imponujące 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem - do 574 mln (z 551 mln w poprzednim kwartale). Mimo że Spotify - podobnie jak inne główne platformy - podniósł ceny. Liczba abonentów premium wzrosła o 16 proc. - do 226 mln - rok do roku, co według Spotify oznacza 2 mln powyżej oczekiwań analityków.
Serwis odnotował zysk operacyjny w wysokości 32 mln euro, odrabiając ogromne straty z poprzedniego kwartału, które wyniosły 247 mln euro. Zysk brutto za trzeci kwartał wzrósł o 18 proc. - do 885 mln euro.
W ostatnich miesiącach Spotify wkroczył w sektor audiobooków, dodając ponad 150 tys. tytułów do swoich planów subskrypcji Premium.
(MAC, 25.10.2023)