ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

ARiMR reklamuje się wszędzie, ale nie w mediach rolniczych  |  Tylko dwóch dużych kolporterów na rynku dystrybucji prasy  |  Wirtualna Polska ma pieniądze na nabycie firmy  |  Farmona rusza z przetargiem  |  Powrót programu do TVP 2  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Prace nad nowym sezonem "Ugotowanych" dla TVN  |  TV Puls  |  "Hotel Paradise" ze zmienionymi zasadami  |  Nowa produkcja TVN Turbo  |  Radio Eska2  |  Telewizja WP kontynuuje format  |  Publicis Groupe wprowadza program szkoleniowy  |  Konsorcjum polskich producentów startuje  |  Polska Agencja Inwestycji i Handlu szuka  |  Urlop.pl z pierwszą ogólnopolską kampanią  |  Netflix chce przejąć prawa w USA do Formuły 1  |  Musk nie jest zainteresowany kupnem amerykańskiego TikToka  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalni wydawcy dziś pozwą Ogólnopolską Grupę Badawczą za wyniki wyborcze

Lokalni wydawcy mieli otrzymać wyniki badań z lokalnych komisji, ale nie otrzymali nic (screen: ogb.pl)

Lokalni wydawcy dziś spotykają się na konsultacjach z prawnikiem i zamierzają pozwać Ogólnopolską Grupę Badawczą do sądu. 15 października OGB miała dostarczyć dane wyborcze z poszczególnych komisji oraz sondaże exit poll. Redakcje, które przystąpiły do projektu, danych się nie doczekały.

Umowy z OGB zawarło 70 redakcji portali lokalnych. W zamian za przekierowanie ruchu internetowego na strony OGB redakcje miały dostać wyniki exit poll ze swoich okręgów wyborczych. Nie dostały. Łukasz Pawłowski, prezes OGB, w rozmowie z "Presserwisem" informuje, że grupa miała 700 ankieterów w 300 punktach w Polsce. To znaczy, że grupa mogła liczyć na dane jedynie z powiatów i to nie wszystkich.

Rekordowa frekwencja utrudniła przeliczanie?

Ponadto OGB przyznała się w rozmowach z wydawcami, że część jej ankieterów opuściła stanowiska pracy jeszcze przed zamknięciem lokali wyborczych.

Czytaj też: "Lokalna sieć wyborcza" OGB nie dostarczyła wyników wyborów. Lokalne portale idą do sądu

Wydawcy portali lokalnych, którzy zawarli umowę z OGB, w poniedziałek chcą skonsultować się z prawnikiem i złożyć w sądzie pozew przeciwko firmie badawczej. Podstawą pozwu jest możliwa utrata zaufania u odbiorców, którym portale obiecywały przedstawić wyniki wyborcze z lokalnych komisji z przeliczaniem, jakie miała zapewniać OGB.

Jednocześnie OGB wystosowała list do lokalnych portali. Usprawiedliwia się historycznie rekordową frekwencją wyborczą, która utrudniła przeliczanie głosów. "Tłumy w lokalach powodowały, że przewodniczący komisji nie pozwalali ankieterom realizować badania pod dachem i wysyłali na kilkustopniowe temperatury (część ankieterów rezygnowała). Duża frekwencja i tłumy powodowały, że ankieterom nie udawało się zachować częstotliwości przeprowadzania ankiet np. co 8 osoba (badanie w ten sposób stawało się nielosowe). Ankieterzy pracujący na zewnątrz mieli większy problem z namówieniem do przeprowadzenia ankiety na dworze (większa liczba odmów). Większa frekwencja powodowała, że ankieterom szybciej kończyły się ankiety papierowe, co zakłócało próbę" – tłumaczy w mailu przesłanym wydawcom Łukasz Pawłowski. W kolejnym akapicie przyznaje, że jego OGB nie poradziła sobie nie tylko z badaniami exit poll, ale również z przeliczaniem wyników wyborów.

Z oferty badań OGB skorzystało 70 niezależnych portali lokalnych. Żaden z nich nie otrzymał danych wyborczych, jakie miały zapewnić badania OGB.

Czytaj też: Kaczyński pierwszy raz po wyborach o pracownikach TVP: „Będą mieli zatrudnienie”

(PAR, 23.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.