Netflix dodaje prawie 9 mln subskrypcji
Netflix przebił oczekiwania. Spodziewano się przyrostu niecałych 6 mln subskrypcji (fot. Unsplash.com/Venti Views)
Liczba subskrypcji Netflixa wzrosła w trzecim kwartale 2023 roku aż o 8,76 mln, osiągając globalnie liczbę 247,15 mln na koniec okresu obrachunkowego od 1 lipca do 30 września.
Przychody ogłoszono na poziomie 8,5 mld dol. (wzrost o 8 proc. rok do roku), a zysk 1,7 mld dol. Szacunki analityków z Wall Street za trzeci kwartał przewidywały przychody rzędu 8,5 mld dol., zysk 1,9 mld dol., czyli podobne, jakie ostatecznie ogłoszono. Natomiast zaskoczyła liczba 8,76 mln nowych abonentów, bo przewidywano 5,9 mln. To największy wzrost od drugiego kwartału 2020 r., kiedy wzrosło o 10,1 mln. Strajki scenarzystów i aktorów wstrzymały wiele produkcji, ale w przeciwieństwie do rywali Netflix tego nie odczuł.
"Zastosowanie naszego planu reklamowego przynosi efekty. Liczba użytkowników opcji serwisu z reklamami wzrosła o prawie 70 proc. kwartał do kwartału" - napisano w liście do akcjonariuszy dołączonym do wyników za trzeci kwartał:. Duże znaczenie na zwiększenie liczby subskrypcji miała także decyzja zakazująca udostępniania kont poza gospodarstwami domowymi.
Zobacz także: Reality show Dody Polsat zwieńczy skrótem jej koncertu. Udziały poniżej średniej
Netflix, podając wyniki finansowe, wspomniał o kilku produkcjach oryginalnych, które przyczyniły się do wzrostu liczby subskrybentów w trzecim kwartale, w tym przebojowej adaptacji mangi "One Piece” oraz cieszącym się ogromną oglądalnością w USA serialowi "W garniturach".
W lipcu Netflix podawał, że liczba płatnych abonentów wzrosła w drugim kwartale o 5,89 mln, osiągając wtedy 238,39 mln na całym świecie (wzrost o 8 proc. rok do roku).
(MAC, 19.10.2023)