Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Chłopki” Joanny Kuciel-Frydryszak sprzedały się w ponad 160 tys. egz. Książka ma już 12 dodruków

"Chłopki” są dziś na pierwszym miejscu listy bestsellerów Empiku w kategorii literatury faktu oraz na szóstym w ogólnym zestawieniu. Książka nie schodzi również z list bestsellerów w e-księgarniach TaniaKsiazka.pl i Gandalf.com.pl

"Chłopki”, książka Joanny Kuciel-Frydryszak, sprzedała się w ponad 160 tys. egz. W pięć miesięcy od ukazania się jej na rynku wydawnictwo Marginesy zrobiło aż 12 dodruków.

Premiera opowieści o trudach życia wiejskich kobiet odbyła się 17 maja. Autorka książki, Joanna Kuciel-Frydryszak, znana jest z innej bestsellerowej pozycji poświęconej losowi kobiet ze wsi „Służące do wszystkiego”. To dlatego, jak tłumaczy Hanna Mirska-Grudzińska z wydawnictwa Marginesy, już na wstępie zaplanowano nakład 10 tys. egz. Jak się okazało, już w pierwszych tygodniach od premiery trzeba było zrobić pierwszy dodruk.

- Zainteresowanie tytułem przeszło nasze najśmielsze oczekiwania - mówi Mirska-Grudzińska. - Zaraz po kampanii promocyjnej książki i przedpremierowej rozmowie autorki z dziennikarzem Michałem Nogasiem cały nakład zniknął z księgarni. Musieliśmy szybko zrobić dodruk, co nie było łatwe, bo książka została wydana w twardej oprawie i na bardzo dobrej jakości papierze. Ostatecznie trafnym rozwiązaniem okazało się wydanie tytułu w oprawie miękkiej, która do dziś cieszy się największym zainteresowaniem wśród czytelników - zaznacza Mirska-Grudzińska, dodając, że w parze z rosnącym nakładem idzie zainteresowanie spotkaniami autorskimi wokół książki. Od majowej premiery do końca roku odbędzie się ich około setki.

Mirska-Grudzińska zaznacza, że kolejki ustawiają się także do bibliotek publicznych: - Ostatnio autorka przesłała mi wiadomość, którą dostała od jednej z bibliotekarek. Okazuje się, że na wypożyczenie "Chłopek" czeka tam 89 osób - mówi.

Z czego wynika sukces tej pozycji? Zdaniem Mirskiej-Grudzińskie, to atrakcyjny temat dla odbiorców, którzy mają w rodzinie babki i prababki wychowane na wsi. - Zainteresowanie książką napędziło przede wszystkim pokolenie 30-, 40-latków, którzy postanowili się zmierzyć z rodzinnymi traumami. Próbują rozwiązać zagadkę, dlaczego ich utrudzone babki i prababki przez całe życie były smutne - opowiada Mirska-Grudzińska.

"Chłopki” są dziś na pierwszym miejscu listy bestsellerów Empiku w kategorii literatury faktu oraz na szóstym w ogólnym zestawieniu. Książka nie schodzi również z list bestsellerów w e-księgarniach TaniaKsiazka.pl, Gandalf.com.pl, jest też jednym z najczęściej odwiedzanych tytułów na Lubimyczytac.pl.

Joanna Kuciel-Frydryszak to dziennikarka i autorka książek. Napisała biografię "Słonimski. Heretyk na ambonie", biografię Kazimiery Iłłakowiczówny "Iłła” oraz "Służące do wszystkiego”. Ta ostatnia pozycja znalazła się na liście dziesięciu najważniejszych książek 2018 roku dwumiesięcznika "Książki. Magazyn do Czytania” i dostała nominację do Nagrody Historycznej "Polityki” oraz Nagrody "Newsweeka” im. Teresy Torańskiej.

(MZD, 13.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.