Starcom, DDB i McDonald's z największa liczbą nominacji w Effie Awards Poland
W konkursie Effie Awards Poland nie mogą brać udziału firmy nadal działające w Rosji (fot. materiały prasowe)
Jury 24. edycji Effie Awards Poland nominowało 103 kampanie w 30 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji otrzymały agencje Starcom (15) i DDB Warszawa (12), a spośród reklamodawców McDonald’s (sześć).
Wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały: DDB Warszawa (12), Ogilvy (siedem), oraz Gong i Publicis Worldwide (po sześć).
Liderami nominacji wśród agencji mediowych są: Starcom (15), EssenceMediacom i OMD (po dziewięć), Mediahub i Wavemaker (po osiem).
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: McDonald’s (sześć), ING Bank Śląski (pięć) oraz Allegro, Bank BNP Paribas i P&G (po cztery).
Komitet organizacyjny Effie Poland weryfikuje prace pod kątem zaangażowania firm na rynku rosyjskim. Przy weryfikacji posługuje się ogólnodostępną i regularnie aktualizowaną listą Yale School of Management Grade F (Companies that are just continuing business-as-usual in Russia). Żadna firma, która prowadzi biznes w Rosji i otrzymała Grade F, nie może brać udziału w konkursie.
Nagrody zostaną przyznane podczas gali 7 listopada w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie.
(KAP, 13.10.2023)