Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Premier Morawiecki zaatakował media. „Urbanowskie” i „goebbelsowskie tuby propagandowe”

Premier Mateusz Morawiecki na spotkaniu z mieszkańcami Lubina (screen: YouTube/Janusz Jaskółka)

Premier Mateusz Morawiecki podczas piątkowego wystąpienia w Lubinie zaatakował media za promowanie filmu „Zielona granica”. Mówił o nich, że to „urbanowskie” i „goebbelsowskie tuby propagandowe”. „Nie przystoi politykowi na tym stanowisku” – skomentował Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny portalu Onet.

Mateusz Morawiecki krytykował media za promowanie filmu Agnieszki Holland „Zielona granica”. Nie wymieniając nazwy Onetu, Morawiecki nawiązywał do niedawnych publikacji tego portalu na temat jego majątku. „Ten sam portal kilka lat temu przedstawiał żołnierzy Wehrmachtu, jako tych, którzy muszą spędzać święta Bożego Narodzenia gdzieś na froncie wschodnim. Ten sam portal atakuje poprzez promocję filmu »Zielona Granica«, szkaluje polski mundur. I ten sam portal postanowił również zaatakować mnie” – mówił Morawiecki. I dodał: „Ale zostawmy na boku te urbanowskie tuby propagandowe Tuska i Platformy, czy - jak powiedzieli mi działacze Solidarności - goebbelsowskie tuby propagandowe”.

Polecamy: "Do końca uprawiać zawód, grając fair" - mówi nam Mirosław Żukowski, legendarny dziennikarz sportowy

Do wypowiedzi Mateusza Morawieckiego odniósł się Bartosz Węglarczyk, cytowany przez Onet. Naczelny portalu zauważył, że wskazywanie dziennikarzom, „o czym mają się dowiadywać, nie zmienia faktu, że wykonują oni po prostu swoją pracę i informują wyborców o tym, o czym sam premier powinien ich poinformować”. Węglarczyk spuentował: „Jeszcze jedna uwaga na koniec. Mówienie o goebbelsowskich mediach nie przystoi politykowi na tym stanowisku. To premier polskiego rządu wyznacza standardy debaty publicznej. Zaniżając je do tak niskiego poziomu, nie może mieć potem pretensji, że inni również do tego poziomu się zniżają”.

(MAK, 02.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.