Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany byłego prezesa TVP Mateusza Matyszkowicza  |  KO i Polska 2050 zainteresowane miejscem w RMN  |  Widownia magazynów międzynarodowych w TVP Info i Polsat News  |  Agencja AWX otworzyła oddział  |  Kanał Biznes24 będzie oferował reklamy w formule dynamicznej podmiany spotów  |  Akcje Tier Investment w Astro nadal są zajęte przez komornika  |  Oglądalność programu Marka Sierockiego w TVP 2  |  Nowa struktura udziałowców internetowej stacji Silver TV  |  Dokument o seksbiznesie w Canal+ Online  |  Zestawienie miesięczników dla dzieci i młodzieży  |  Dziennikarzy w konkursie NBP nadal oceniają Skowroński, Surmacz i Karnowski  |  Potrzebna agencja do kampanii o dopuszczalnej prędkości jazdy  |  Dentsu Creative pracuje  |  Warszawa uruchamia przetarg  |  Osiem agencji w drugim przetargu mediowym Ministerstwa Cyfryzacji  |  "Guitar Player" po 58 latach zamyka wersję drukowaną  |  Rozmowy w sprawie kupna The Telegraph  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Październik 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nagroda Nike przyznana. Wygrała książka "Ten się śmieje, kto ma zęby" Zyty Rudzkiej

Zyta Rudzka debiutowała w 1993 roku książką "Białe klisze". W 2019 roku jej "Krótka wymiana ognia" znalazła się w finale Nike

Książka "Ten się śmieje, kto ma zęby" Zyty Rudzkiej zdobyła Nagrodę Literacką Nike 2023. Nagrodę Nike Publiczności 2023 za "Gdynia obiecana. Miasto, modernizm, modernizacja 1920-1939" odebrał Grzegorz Piątek. Gala odbyła się w niedzielę w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie.

Jury pod przewodnictwem literaturoznawczyni i pisarki prof. Ingi Iwasiów za najlepszą książkę roku uznało powieść Zyty Rudzkiej "Ten się śmieje, kto ma zęby". - Historia Wery jest wywrotowa, ponieważ nie próbuje wzruszać, przekonywać, edukować, uwodzić pięknem. Efekt werystyczny osiąga Zyta Rudzka dzięki narracyjnej odwadze i konsekwencji. Nie zostawia bohaterki i nie zestawia jej z jakąkolwiek nadrzędną, oceniającą instancją. Ryzykuje tym, że ją odrzucimy, bo kobiety wściekłe nie pasują do gorsetu - mówiła w laudacji szefowa jury Inga Iwasiów.

Polecamy: "Do końca uprawiać zawód, grając fair" - mówi nam Mirosław Żukowski, legendarny dziennikarz sportowy

Nike Publiczności to wyróżnienie przyznawane przez czytelników "Gazety Wyborczej". Tu wygrała książka "Gdynia obiecana. Miasto, modernizm, modernizacja 1920-1939" Grzegorza Piątka.

W finale 27. edycji Nagrody Literackiej Nike znaleźli się:

• Wiktoria Bieżuńska, "Przechodząc przez próg, zagwiżdżę", Cyranka

• Anna Bikont, "Cena. W poszukiwaniu żydowskich dzieci po wojnie", Czarne

• Mateusz Górniak, "Trash story", Korporacja Ha!art

• Grzegorz Piątek, "Gdynia obiecana. Miasto, modernizm, modernizacja 1920-1939", W.A.B.

• Zyta Rudzka, "Ten się śmieje, kto ma zęby", W.A.B.

• Piotr Sommer, "Lata praktyki", WBPCiAK

• Ilona Wiśniewska, "Migot. Z krańca Grenlandii", Czarne

W ubiegłym roku Nagrodę Literacką Nike otrzymał Jerzy Jarniewicz za tom poetycki "Mondo cane". Plebiscyt czytelników wygrała Joanna Ostrowska i jej reportaż historyczny "Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej".

(MAT, 02.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.