TikTok liderem wśród platform wideo pod względem wartości reklam. Raport Kantara
Raport znajduje się na stronie Kantar.com (fot. materiały prasowe)
TikTok zajął pierwsze miejsce pod względem wartości reklam wśród platform wideo w corocznym raporcie "Media Reactions" opracowanym przez Kantar. Platforma jest również liderem w obszarze przyciągania uwagi i innowacyjności.
Mimo że marketerzy wydają dużo pieniędzy na TikToku, nie znalazł się on w pierwszej piątce platform reklamowych, którym można ufać. Marketerzy największym zaufaniem obdarowali YouTube, Google Ads i Instagram.
Czytaj też: Powstała Polska Organizacja Reklamodawców. Celem wzmocnienie głosu branży
TikTok znalazł się na szczycie listy zarówno wśród konsumentów, jak i marketerów pod względem przyciągania uwagi. Kolejne miejsca zajęły Instagram i Amazon. Natomiast Facebook został wybrany jako aplikacja, którą badani najbardziej ignorują. Oprócz niej najczęściej ignorowane były YouTube i Google.
Raport zawiera wnioski z ponad 15,5 tys. wywiadów z konsumentami i 850 specjalistami ds. marketingu, obejmujących prawie 330 marek na 23 światowych rynkach. Globalny ranking wartości reklam mierzy postawy konsumentów wobec reklam na różnych platformach medialnych.
Pełny raport znajduje się na stronie Kantar.com.
Czytaj też: Rusza proces USA kontra Google "o duszę internetu". Duże znaczenie dla firm Big Tech
(KAP, 16.09.2023)