Sierpień w telewizji. TVN zwiększył udział w rynku, a Polsat, TVP 1 i TVP 2 go zmniejszyły
W grupie ogólnej 4+ prowadził TVP 1, uzyskując 6,93 proc. udziału wobec 7,87 proc. w sierpniu 2022 roku (fot. Önder Örtel/Unsplash.com)
W sierpniu 2023 roku TVN zwiększył udział w widowni telewizyjnej wśród wszystkich widzów powyżej 4. roku życia, jak i w grupie komercyjnej 16-59.
W grupie ogólnej 4+ prowadził TVP 1, uzyskując 6,93 proc. udziału wobec 7,87 proc. w sierpniu 2022 roku. TVP 2 zanotował spadek z 6,67 proc. do 6,53 proc., Polsat też ze spadkiem z 7,15 proc. do 6,5 proc. Udział TVN wzrósł z 6,21 proc. do 6,37 proc.
Czytaj też: Rząd opóźnił wprowadzenie przepisów, w których wcześniej znajdowały się zapisy lex pilot
Kablowo-satelitarny TVN 24 utrzymał pozycję lidera wśród kanałów informacyjnych, zmniejszając udział z 5,85 proc. do 5,48 proc. Zmniejszył on jednak przewagę nad naziemnym TVP Info, który poprawił wynik z 4,91 proc. do 5,25 proc.
W pierwszej dziesiątce były także:
- TVN Siedem – 3,45 proc. (wzrost z 2,88 proc.),
- TV 4 – 2,77 proc. (wzrost z 2,58 proc.),
- TV Puls – 2,73 proc. (spadek z 2,74 proc.)
- i TVP Sport – 2,05 proc. (wzrost z 1,66 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był TVN z 7,6 proc. udziału (wzrost z 7,4 proc.). Dalej znalazł się Polsat, który zmniejszył udział z 7,6 proc. do 7,02 proc. Udział TVP 2 spadł z 5,24 proc. do 4,78 proc., a TVP 1 zmniejszył się z 5,29 proc. do 4,55 proc.
Czytaj też: Kamila Kalińczak ma zostać komentatorką w "Szkle kontaktowym" TVN 24
Dalej były:
- TVN Siedem – 4,32 proc. (wzrost z 3,45 proc.),
- TVN 24 – 3,66 proc. (spadek z 3,81 proc.),
- TV Puls – 3,41 proc. (wzrost z 3,18 proc.),
- TV 4 – 2,74 proc. (wzrost z 2,61 proc.),
- TVP Info – 2,5 proc. (spadek z 2,65 proc.)
- i TTV – 2,48 proc. (wzrost z 2,33 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Adrian Klarenbach wśród prowadzących "Twój wybór" w TVP 3, ale zostaje w TVP Info
(MNIE, 04.09.2023)