X zezwoli na reklamy polityczne kandydatów i partii przed wyborami w USA
Zezwolenie na wszystkie reklamy polityczne w USA mogłoby pomóc firmie X zwiększyć przychody w czasie, gdy wielu reklamodawców uciekło z platformy lub ograniczyło wydatki w obawie, że pojawią się obok nieodpowiednich treści (fot. Bastian Riccardi/Unsplash.com)
Platforma X, wcześniej znana jako Twitter, oświadczyła, że zezwoli na reklamy polityczne w USA zamieszczane przez kandydatów i partie polityczne oraz rozszerzy swój zespół ds. bezpieczeństwa przed wyborami prezydenckimi w 2024 roku.
Zanim miliarder Elon Musk przejął firmę w październiku ub.r., Twitter w 2019 roku zakazał na całym świecie wszelkich reklam politycznych. W styczniu br. zniósł częściowo ten zakaz i zaczął zezwalać w USA na "reklamy motywacyjne", które podnoszą świadomość w kwestiach takich jak rejestracja wyborców.
Czytaj też: Elon znów chce zmieniać. Co z nagłówkami przy linkach na Twitterze (X)
Zezwolenie na wszystkie reklamy polityczne w USA mogłoby pomóc firmie X zwiększyć przychody w czasie, gdy wielu reklamodawców uciekło z platformy lub ograniczyło wydatki w obawie, że pojawią się obok nieodpowiednich treści. Na blogu platforma X poinformowała, że powiększy swoje zespoły ds. bezpieczeństwa, aby walczyć z manipulowaniem treścią i "pojawiającymi się zagrożeniami".
Firma oświadczyła, że utworzy globalne centrum przejrzystości reklam, które pozwoli użytkownikom widzieć, jakie reklamy polityczne są promowane w X. Wydano też zastrzeżenie, że X nadal będzie zakazywać reklam politycznych rozpowszechniających fałszywe informacje lub mających na celu podważenie zaufania publicznego do wyborów.
Czytaj też: Medal Wolności Słowa 2023: Ewa Łętowska, Piotr Świerczek, Owsiakowie i Lech Wałęsa
(MAC, 31.08.2023)