Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wbrew zapowiedziom tygodnik „NIE” nie jest dostępny w sprzedaży w Lidlu i Biedronce

– Tygodnik „Nie" nie jest dostępny w ofercie sieci Lidl Polska – przekazała nam Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska

Wbrew zapowiedziom tygodnik „NIE” nie jest dostępny w sprzedaży w Lidlu i Biedronce, co miało być rekompensatą za straty spowodowane wycofaniem tego tytułu przez Pocztę Polską.

Jak pisaliśmy w czerwcu, wydawca tygodnika „NIE” – wydawnictwo Urma zawarło z Garmond Press, który był kolporterem tego tytułu w placówkach Poczty, porozumienie ws. dystrybucji w wybranych sklepach Lidl i Biedronka. Ponad dwa miesiące później tygodnik nadal jednak nie jest dostępny w sprzedaży w punktach obu sieci, co potwierdzili nam przedstawiciele działów prasowych tych firm.

Czytaj też: Kanał TVP Info pokazał materiały TVN 24 z nawałnicy w Warszawie bez podania źródła

Komentować sprawy nie chce Marta Miecińska, prezeska wydawnictwa Urma: – Szczegóły z Garmondem niech pozostaną między zainteresowanymi – przekazała.

Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa

Porozumienie między Garmond Press a wydawcą tygodnika "NIE" miało być  rekompensatą za bezprecedensową decyzję zarządu Poczty Polskiej, która zdecydowała o wycofaniu wydania z 10 marca br. z powodu jego okładki. Zamieszczono na niej zdjęcie papieża Jana Pawła II opartego o pastorał z wmontowaną lalką. Był to komentarz do sporu dotyczącego roli Karola Wojtyły w tuszowaniu przypadków pedofilii w Kościele katolickim.

Press

Na wycofanie wydania "NIE" z 10 marca zdecydował się również PKN Orlen oraz kontrolowany przez ten koncern Ruch. Po protestach wydawcy od wydania z 17 marca tygodnik wrócił do sprzedaży na stacjach PKN Orlen oraz w kioskach Ruchu. Natomiast władze Poczty Polskiej utrzymały zakaz kolportażu.

Czytaj też: Filip Chajzer zrywa umowę z TVN. "Kończę przygodę z moją kochaną stacją"

Jak pisaliśmy w "Presserwisie", w reakcji na wycofanie tygodnia "NIE" z placówek Poczty Polskiej, stacji PKN Orlen oraz kiosków Ruchu wydawca tego pisma złożył dwa zawiadomienia do prokuratury, w których wywodzi, że decyzja podjęta przez prezesa Orlenu Daniela Obajtka oraz zarząd Poczty Polskiej może nosić znamiona przestępstwa.

Prokuratura odmówiła wszczęcia śledztwa 15 czerwca, na co wydawca „NIE” 12 lipca złożył zażalenie do sądu. – W zażaleniu wskazaliśmy, że prokurator nie przeprowadził niezbędnych czynności, w szczególności nie przesłuchał osób odpowiedzialnych za podjęcie decyzji o wycofaniu ze sprzedaży tygodnika, oraz że błędnie ustalił okoliczności, w jakich doszło do wycofania ze sprzedaży numeru 10 tygodnika – tłumaczy „Presserwisowi” Marta Miecińska.

Czytaj też: Medal Wolności Słowa 2023: Ewa Łętowska, Piotr Świerczek, Owsiakowie i Lech Wałęsa

(MZD, 31.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.