Amerykańskie T-Mobile zwolni 5 tys. pracowników. Powodem rosnące koszty
T-Mobile ma świadomość, że koszty utrzymania abonentów są dużo wyższe niż jeszcze kilka kwartałów temu (fot. Wikimedia Commons/FMM134)
T-Mobile US poinformował w czwartek, że zredukuje zatrudnienie o ok. 7 proc., zwalniając 5 tys. pracowników w Stanach Zjednoczonych, na skutek rosnących kosztów związanych z dodawaniem coraz większej liczby abonentów.
W ostatnich trzech kwartałach operator przejmował lwią część abonentów poszukujących tańszych planów w ramach obniżonych pakietów, ale odbiło się to na kosztach T-Mobile. "To, czego potrzeba, aby przyciągnąć i utrzymać klientów, jest znacznie droższe niż zaledwie kilka kwartałów temu" - oznajmił dyrektor generalny Mike Sievert w e-mailu do pracowników.
Czytaj też: T-Mobile promuje swoją akcję na ekowiatach AMS
Redukcje w ciągu najbliższych pięciu tygodni będą dotyczyć stanowisk korporacyjnych i back-office, a także niektórych stanowisk technologicznych, powiedział Sievert. Podkreślił, że nie będzie to miało wpływu na działy sprzedaży detalicznej i obsługi klienta.
(MAC, 25.08.2023)