Grupa Polsat Plus ze wzrostem. Liczy na budżety związane z kampanią wyborczą
– W zasadzie mamy już widoczność większej części trzeciego kwartału i ona wygląda dobrze – stwierdził Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat (fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat Plus w trzecim kwartale br. notuje podobny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej i sponsoringu jak w pierwszym półroczu br. Grupa spodziewa się też dodatkowych budżetów reklamowych w związku z jesiennymi wyborami parlamentarnymi.
– W zasadzie mamy już widoczność większej części trzeciego kwartału i ona wygląda dobrze. To są zbliżone dynamiki do tego, co było w pierwszej połowie roku. Przed nami też wybory, nie ma co ukrywać, będą też dodatkowe budżety na komunikację – mówił podczas prezentacji wyników półrocznych Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.
Współpraca z nowym brokerem
W pierwszym półroczu 2023 roku przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 4,3 proc. – do 629 mln zł, podczas gdy rynek urósł – według Publicis Groupe – o 4,1 proc. – do 2,21 mld zł.
Czytaj też: PiS wykorzystuje w kampanii fragmenty programów TVN 24 i Radia Zet. Media protestują
Ponadto biuro reklamy Polsat Media wzięło udział w przetargu na obsługę połączonego portfolio Canal+ i Grupy Kino Polska. – Liczymy, że kanały Grupy Kino Polska zdecydują się z nami pozostać – stwierdził Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.
Do przetargu na nowego brokera reklamowego zaproszono Polsat Media, TVN Media i Telewizję Polską. Łącznie w portfolio Canal+ i Grupy Kino Polska jest 38 kanałów, a przetarg dotyczy sprzedaży reklam w 20 z nich. Współpraca z nowym brokerem ma obowiązywać od początku 2024 roku.
Dziś brokerem reklamowym Canal+ jest TVN Media. Sprzedaż reklam dla większości portfolio Grupy Kino Polska prowadzi Polsat Media, a w przypadku kanału Dizi od Grupy Kino Polska – Telewizja Polska.
Czytaj też: Grzegorz Sroczyński o przejściu z Tok FM do RMF FM: "Nikt mnie nie wyrzuca"
(MNIE, 19.08.2023)