Kancelaria premiera kupuje czas antenowy w Telewizji Trwam
Z odpowiedzi na interpelację Hanny Gill-Piątek wynika, że w latach 2021-2022 kancelaria premiera i podległe mu ministerstwa wydały przeszło 3,5 mln zł na zakup czasu antenowego w Telewizji Trwam o. Tadeusza Rydzyka (fot. Paweł Wodzyński/East News)
Od początku br. do połowy czerwca Kancelaria Prezesa Rady Ministrów podpisała umowy na zakup czasu antenowego w Telewizji Trwam za 350 tys. zł – wynika z odpowiedzi na interpelację posłanki na Sejm RP Hanny Gill-Piątek (niezrzeszona).
Łukasz Schreiber, sekretarz Rady Ministrów, poinformował, że w tym roku kancelaria premiera podpisała dwie umowy cywilnoprawne z Fundacją "Lux Veritatis".
Czytaj też: Resort rodziny wydał 100 tys. zł na zakup czasu antenowego w telewizji o. Rydzyka
Pierwsza nich, zawarta 6 kwietnia, dotyczy zakupu czasu antenowego na potrzeby emisji spotów świątecznych. Maksymalną kwotę umowy określono na 100 tys. zł.
Kolejna umowa została zawarta 15 czerwca br. – dotyczyła zakupu czasu antenowego na potrzeby spotów informacyjnych. Na jej podstawie KPRM może przelać na konto nadawcy Telewizji Trwam 250 tys. zł.
Jak informowaliśmy w „Presserwisie”, tylko w pierwszej połowie br. Ministerstwo Zdrowia przeznaczyło blisko 300 tys. zł na emisję spotu w ramach kampanii "Dla zdrowia Polaków" na antenie telewizji o. Tadeusza Rydzyka. A ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej kupiło w tym okresie czas antenowy toruńskiej stacji za blisko 100 tys. zł.
Z danych Nielsen Media udostępnionych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji wynika, że w 2022 roku udział naziemnej TV Trwam w widowni telewizyjnej wyniósł 0,42 proc.
Czytaj też: Resort zdrowia też dofinansował Telewizję Trwam. 300 tys. zł na kampanię społeczną
(JF, 19.08.2023)