„Newsweek Polska” już rok pod redakcją Tomasza Sekielskiego. Wzrosła sprzedaż e-wydań
Tomasz Sekielski już ponad rok jest redaktorem naczelnym "Newsweeka" (fot. materiały prasowe)
Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że po zmianie redaktora naczelnego w "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) sprzedaż wydań drukowanych tego tygodnika nadal spada, ale znacząco wzrosła sprzedaż e-wydań.
Tomasz Sekielski obowiązki naczelnego „Newsweek Polska” objął rok temu – w lipcu. Wcześniej, w czerwcu, pełniącym obowiązki naczelnego był wiceszef tygodnika Dariusz Ćwiklak. Objął je po nagłym rozstaniu wydawcy z Tomaszem Lisem (pod koniec maja ub.r.).
Czytaj też: Serwis Polityka.pl nie działał przez ok. 13 godzin. Do cyberataku przyznali się rosyjscy hakerzy
W pierwszym kwartale br., kiedy naczelnym był Sekielski, średnia sprzedaż "Newsweeka" wynosiła 58 139 egz. i była o 11,37 proc. niższa od tej z pierwszego kwartału 2022 roku (wtedy w redakcji rządził jeszcze Tomasz Lis). Trzeba jednak zaznaczyć, że sprzedaż prasy drukowanej spada z roku na rok.
W przypadku "Newsweeka" średnia za okres styczeń-marzec 2023 dla wydań drukowanych to 44 447 egz., o 20,13 proc. mniej, niż rok wcześniej, a dla e-wydań – już 13 692 egz. – aż o 97,12 proc. więcej w porównaniu rok do roku.
W samym 2022 roku średnia sprzedaż wydania tygodnika wynosiła w poszczególnych kwartałach: w pierwszym – 65 598 egz., w drugim – 61 378 egz., w trzecim – 62 057 egz., w czwartym – 58 108 egz.
Czytaj też: Joachim Brudziński musi przepraszać i płacić. Skutek tweeta o "europejsko-kazachskich cwaniaczkach"
(MZD, 29.07.2023)