Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Maciej Świrski broni się przed Trybunałem Stanu  |  Litewska sieć supermarketów poszukuje agencji  |  Nowe pozycje w ramówce RMF FM  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Stopklatka i Kino Polska kontynuują programy kabaretowe  |  Radio Katowice pomoże powodzianom  |  Przejście z Arskom do Grupy Iberion  |  Nowy talk-show TVN Style  |  Kierownik muzyczny Radia Kraków Kultura pełnomocnikiem prezydenta  |  Termin startu radia Rock FM Leszka Kozioła  |  "Rap 20" nowym podcastem Eski  |  Cykl wideo miesięcznika "Elle"  |  Poznańska Telewizja WTK z serią true crime  |  Drugi sezon talk-show "Raptowne rozmowy" w kanale Mixtape  |  Bezpłatne szkolenie dla dziennikarzy mediów lokalnych  |  Oshee wybiera agencję  |  Zespół kreacji H2O Creative  |  Verso Media  |  Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych  |  Google przestanie linkować do artykułów w Nowej Zelandii, jeśli będzie musieć płacić za treści  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 26, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu 2023 roku spadł zasięg dzienny radia

Dzienny zasięg radia zmniejszył się z 66 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 62,7 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku (fot. Pixabay.com)

W pierwszym półroczu 2023 roku każdego dnia radia słuchało 18,5 mln osób w wieku 15-75 lat - 955 tys. mniej, niż w pierwszym półroczu 2022 roku.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, dzienny zasięg radia zmniejszył się z 66 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 62,7 proc. w pierwszym półroczu 2023. Radia słuchano średnio przez 4 godziny i 7 minut - o dziewięć minut krócej, niż przed rokiem.

W dni powszednie zasięg dzienny radia spadł z 67,72 proc. do 65,19 proc., w soboty - z 64,13 proc. do 59,94 proc., a w niedziele - z 59,05 proc. do 53,27 proc.

- Słuchalność radia w Polsce jest odzwierciedleniem ogólnoświatowego trendu zmiany konsumpcji wszystkich mediów. Odbiorcy mają coraz bogatszą ofertę spędzania wolnego czasu. Stale powstają nowe serwisy streamingowe podobne do Netflixa czy Spotify, coraz więcej treści dostępnych może być przez social media, rozszerza się oferta podcastów. Czas przeznaczony na konsumpcję mediów jest więc dzielony na coraz więcej źródeł - tłumaczy Monika Polewska, rzeczniczka prasowa Komitetu Badań Radiowych.

Czytaj też: Konkurs na miejsca na MUX 8 zostanie częściowo powtórzony

Jak dodaje, Polacy coraz częściej decydują się na rozrywkę poza domem. - Odzwierciedleniem tego zjawiska są wyniki słuchalności radia: spadki dotyczą w szczególności weekendów. W dni powszednie, gdy wracamy do schematów wyznaczonych przez pracę i dojazdy do niej, słuchalność ma niewielką tendencję spadkową - zauważa Polewska.

W samochodzie odbiornik włączało codziennie 36,9 proc. słuchaczy (spadek z 39,2 proc. rok wcześniej). Zasięg dzienny radia w domu spadł z 32,5 proc. do 30,3 proc., a w pracy wzrósł - z 12,7 proc. do 12,8 proc.

(MNIE, KOZ, 26.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.