Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 26, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W pierwszym półroczu 2023 roku spadł zasięg dzienny radia

Dzienny zasięg radia zmniejszył się z 66 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 62,7 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku (fot. Pixabay.com)

W pierwszym półroczu 2023 roku każdego dnia radia słuchało 18,5 mln osób w wieku 15-75 lat - 955 tys. mniej, niż w pierwszym półroczu 2022 roku.

Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, dzienny zasięg radia zmniejszył się z 66 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 62,7 proc. w pierwszym półroczu 2023. Radia słuchano średnio przez 4 godziny i 7 minut - o dziewięć minut krócej, niż przed rokiem.

W dni powszednie zasięg dzienny radia spadł z 67,72 proc. do 65,19 proc., w soboty - z 64,13 proc. do 59,94 proc., a w niedziele - z 59,05 proc. do 53,27 proc.

- Słuchalność radia w Polsce jest odzwierciedleniem ogólnoświatowego trendu zmiany konsumpcji wszystkich mediów. Odbiorcy mają coraz bogatszą ofertę spędzania wolnego czasu. Stale powstają nowe serwisy streamingowe podobne do Netflixa czy Spotify, coraz więcej treści dostępnych może być przez social media, rozszerza się oferta podcastów. Czas przeznaczony na konsumpcję mediów jest więc dzielony na coraz więcej źródeł - tłumaczy Monika Polewska, rzeczniczka prasowa Komitetu Badań Radiowych.

Czytaj też: Konkurs na miejsca na MUX 8 zostanie częściowo powtórzony

Jak dodaje, Polacy coraz częściej decydują się na rozrywkę poza domem. - Odzwierciedleniem tego zjawiska są wyniki słuchalności radia: spadki dotyczą w szczególności weekendów. W dni powszednie, gdy wracamy do schematów wyznaczonych przez pracę i dojazdy do niej, słuchalność ma niewielką tendencję spadkową - zauważa Polewska.

W samochodzie odbiornik włączało codziennie 36,9 proc. słuchaczy (spadek z 39,2 proc. rok wcześniej). Zasięg dzienny radia w domu spadł z 32,5 proc. do 30,3 proc., a w pracy wzrósł - z 12,7 proc. do 12,8 proc.

(MNIE, KOZ, 26.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.