W pierwszym półroczu 2023 roku spadł zasięg dzienny radia
Dzienny zasięg radia zmniejszył się z 66 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 62,7 proc. w pierwszym półroczu 2023 roku (fot. Pixabay.com)
W pierwszym półroczu 2023 roku każdego dnia radia słuchało 18,5 mln osób w wieku 15-75 lat - 955 tys. mniej, niż w pierwszym półroczu 2022 roku.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar, dzienny zasięg radia zmniejszył się z 66 proc. w pierwszym półroczu 2022 roku do 62,7 proc. w pierwszym półroczu 2023. Radia słuchano średnio przez 4 godziny i 7 minut - o dziewięć minut krócej, niż przed rokiem.
W dni powszednie zasięg dzienny radia spadł z 67,72 proc. do 65,19 proc., w soboty - z 64,13 proc. do 59,94 proc., a w niedziele - z 59,05 proc. do 53,27 proc.
- Słuchalność radia w Polsce jest odzwierciedleniem ogólnoświatowego trendu zmiany konsumpcji wszystkich mediów. Odbiorcy mają coraz bogatszą ofertę spędzania wolnego czasu. Stale powstają nowe serwisy streamingowe podobne do Netflixa czy Spotify, coraz więcej treści dostępnych może być przez social media, rozszerza się oferta podcastów. Czas przeznaczony na konsumpcję mediów jest więc dzielony na coraz więcej źródeł - tłumaczy Monika Polewska, rzeczniczka prasowa Komitetu Badań Radiowych.
Czytaj też: Konkurs na miejsca na MUX 8 zostanie częściowo powtórzony
Jak dodaje, Polacy coraz częściej decydują się na rozrywkę poza domem. - Odzwierciedleniem tego zjawiska są wyniki słuchalności radia: spadki dotyczą w szczególności weekendów. W dni powszednie, gdy wracamy do schematów wyznaczonych przez pracę i dojazdy do niej, słuchalność ma niewielką tendencję spadkową - zauważa Polewska.
W samochodzie odbiornik włączało codziennie 36,9 proc. słuchaczy (spadek z 39,2 proc. rok wcześniej). Zasięg dzienny radia w domu spadł z 32,5 proc. do 30,3 proc., a w pracy wzrósł - z 12,7 proc. do 12,8 proc.
(MNIE, KOZ, 26.07.2023)