Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dyrektorka rozstaje się z Canal+  |  Jak sprawdza się nowa formuła "Przeglądu Sportowego"?  |  Grupa ZPR Media zlikwidowała trzy stacje  |  Rossmann po kilku miesiącach rezygnuje  |  TVP 1 utrzyma emisję "Komisarza Alexa"  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  TVP 3 wiosną z nowymi pasmami emisji magazynów reporterskich  |  Serial TV 4 "Na ratunek 112"  |  Przejście z Telepolis.pl do redakcji Chip.pl i Focus.pl  |  PKP PLK poszukuje agencji  |  Answear.com rozpoczyna współpracę  |  Bioderma dołącza  |  Business director w Value Media  |  Wiceprezes zarządu OTCF SA  |  Paramount kończy spór z Nielsenem i zawiera nową umowę  |  Fox Corp. pracuje na wszystkich cylindrach, 373 mln dol. zysku w jeden kwartał  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 22, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sztuczna inteligencja przygotuje i poprowadzi cykliczną audycję w Radiu Piekary

Awatar prezenterki wygenerował program Midjourney (fot. Midjourney/Radio Piekary)

Radio Piekary uruchomi cykliczną audycję tworzoną i prowadzoną przez sztuczną inteligencję. Słuchaczy w soboty o godz. 12 będzie witała prezenterka AI Basia.

Jak informuje redaktor naczelny stacji Rafał Kurowski, program ma charakter eksperymentu, wakacyjnej zabawy, którą na razie zaplanowano do początku września. – Dalsze losy formatu będą zależały od oceny słuchaczy – mówi Kurowski.

Problemy ze słowem "dla"

Tekstowe wejścia antenowe tworzy ChatGPT i generator mowy Eleven Labs. Czat ma niewielkie problemy z polską gramatyką. Problemy sprawia też generator mowy. – Słowo "dla" Eleven Labs niezmiennie literuje jako D-L-A, co zmusza nas do sprawdzania tekstów i wyłapywania tego słowa – mówi Kurowski. Oprócz tego pierwsza wersja przeczytanego tekstu brzmi jak odczytywana przez syntezator. Dopiero w piątej lub szóstej akcenty są rozłożone prawidłowo i odpowiednia jest tonacja.

Czytaj też: Czeskie radio za pomocą AI nadaje autobiografię zmarłego Karela Gotta z jego głosem

Na potrzeby audycji stworzono awatar prezenterki AI Basi. Jego różne warianty będą służyły do komunikowania się z odbiorcami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Przetworzony komputerowo głos sztucznej prezenterki powstał na bazie głosu żywej kobiety.

Sztuczna inteligencja jest odpowiedzialna za tworzenie treści prezenterskich dopasowanych do tematyki i założonych cech programu oraz za generowanie plików audio.

Program będzie nadawany w soboty od 12 do 13, premierę zaplanowano na 22 lipca.

Sygnał Radia Piekary można odbierać w aglomeracji śląskiej na 88,7 FM, za pośrednictwem streamingu na radiopiekary.pl oraz w aplikacji dostępnej w Google Play i Apple, a także w DAB+ z nadajników w Bielsku-Białej i Gliwicach. Stacja miała od stycznia do czerwca 2023 roku 2,6 proc. udziału w rynku radiowym aglomeracji śląskiej (dane Radio Track).

Czytaj też: OpenAI przeznacza 5 mln dol. na American Journalism Project, wspierając lokalne wiadomości przy pomocy AI

(PAR, 22.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.