Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP coraz więcej czasu oddaje rządzącym, coraz mniej opozycji. Ponad 80 proc.

TVP wyemitowała łącznie ok. 344 godzin programów z udziałem polityków (fot. Piotr Molęcki/East News)

W drugim kwartale 2023 roku członkowie Prawa i Sprawiedliwości i ich sojusznicy w Telewizji Polskiej dominowali jeszcze bardziej niż w pierwszym. TVP dała im aż 80,37 proc. czasu przeznaczonego dla polityków (wzrost z 77 proc.). W Polskim Radiu koalicja rządząca dostała 63,57 proc. czasu, czyli podobnie jak kwartał wcześniej.

Dane nadesłane do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przez TVP i Polskie Radio udostępnił członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski.

Ponad 80 proc. czasu dla rządzących

Wynika z nich, że w drugim kwartale w programach TVP na przedstawienie stanowisk koalicji rządzącej i popierających ją ugrupowań (Prawo i Sprawiedliwość, Solidarna Polska, Suwerenna Polska, Partia Republikańska, OdNowa RP, Kukiz’15) oraz stanowisk Kancelarii Prezydenta, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i marszałka Sejmu przeznaczono 80,4 proc. czasu poświęconego politykom wszystkich partii (73,28 proc. dostali PiS, premier, prezydent i marszałek Sejmu; 7,09 proc. – partie w koalicji z rządem).

Czytaj też: Maciej Świrski wszczął postępowanie w sprawie TVN i materiału o Joannie z Krakowa

Na prezentację stanowisk opozycyjnych partii politycznych TVP poświęciła 19,63 proc. (23 proc. w pierwszym kwartale), z czego 2,95 proc. Platformie Obywatelskiej i marszałkowi Senatu.

W drugim kwartale 2023 roku Telewizja Polska wyemitowała łącznie ok. 344 godzin programów z udziałem najważniejszych organów państwa oraz sił politycznych.

Z kolei w Polskim Radiu dysproporcje były mniejsze niż w TVP – stanowiska partii tworzących i popierających rząd zajęły 63,57 proc. czasu dla polityków (w tym 58,19 proc. dla PiS). Opozycji przypadło 36,43 proc. czasu.

Czytaj też: Marek Czyż żegna się z Radiem Zet. "To moja decyzja". Zespół zaskoczony

(KOZ, 21.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.