Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Pozycja Polski w rankingu wolności prasy  |  Wyniki finansowe Polskiego Radia  |  Proces wyboru operatora MUX 5  |  Head of product marketing we Freedom  |  Gazeta.pl ma nową radę nadzorczą  |  Polsat rozważa emisję polskiej wersji popularnego teleturnieju  |  TTV kontynuuje "Kanapowczynie" – ale w nowej odsłonie  |  Serwis Meczyki.pl  |  Play z podwyżkami  |  TikTok najważniejszym źródłem informacji o wyborach dla młodych  |  Raport o wolności mediów w Europie  |  PHD zrealizował kampanię  |  Awans w Booksy  |  Dyrektorka w Starcomie  |  Trump ogranicza finansowanie publicznych stacji NPR i PBS  |  Apel zagranicznych dziennikarzy do Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 21, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP coraz więcej czasu oddaje rządzącym, coraz mniej opozycji. Ponad 80 proc.

TVP wyemitowała łącznie ok. 344 godzin programów z udziałem polityków (fot. Piotr Molęcki/East News)

W drugim kwartale 2023 roku członkowie Prawa i Sprawiedliwości i ich sojusznicy w Telewizji Polskiej dominowali jeszcze bardziej niż w pierwszym. TVP dała im aż 80,37 proc. czasu przeznaczonego dla polityków (wzrost z 77 proc.). W Polskim Radiu koalicja rządząca dostała 63,57 proc. czasu, czyli podobnie jak kwartał wcześniej.

Dane nadesłane do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przez TVP i Polskie Radio udostępnił członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski.

Ponad 80 proc. czasu dla rządzących

Wynika z nich, że w drugim kwartale w programach TVP na przedstawienie stanowisk koalicji rządzącej i popierających ją ugrupowań (Prawo i Sprawiedliwość, Solidarna Polska, Suwerenna Polska, Partia Republikańska, OdNowa RP, Kukiz’15) oraz stanowisk Kancelarii Prezydenta, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i marszałka Sejmu przeznaczono 80,4 proc. czasu poświęconego politykom wszystkich partii (73,28 proc. dostali PiS, premier, prezydent i marszałek Sejmu; 7,09 proc. – partie w koalicji z rządem).

Czytaj też: Maciej Świrski wszczął postępowanie w sprawie TVN i materiału o Joannie z Krakowa

Na prezentację stanowisk opozycyjnych partii politycznych TVP poświęciła 19,63 proc. (23 proc. w pierwszym kwartale), z czego 2,95 proc. Platformie Obywatelskiej i marszałkowi Senatu.

W drugim kwartale 2023 roku Telewizja Polska wyemitowała łącznie ok. 344 godzin programów z udziałem najważniejszych organów państwa oraz sił politycznych.

Z kolei w Polskim Radiu dysproporcje były mniejsze niż w TVP – stanowiska partii tworzących i popierających rząd zajęły 63,57 proc. czasu dla polityków (w tym 58,19 proc. dla PiS). Opozycji przypadło 36,43 proc. czasu.

Czytaj też: Marek Czyż żegna się z Radiem Zet. "To moja decyzja". Zespół zaskoczony

(KOZ, 21.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.