Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 20, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Burda Media Polska kończy z biznesem książkowym

Na liście przejętych tytułów znalazło się ok. 120 książek plus kilka jeszcze nieopublikowanych (fot. Pixabay.com)

Wydawnictwo Kobiece kupiło prawa do ok. 120 książek oferowanych przez Burdę Media Polska. Jak dowiedział się "Presserwis", wśród sprzedanych tytułów nie znalazła się m.in. książka "Porodzina”, napisana przez laureatkę Paszportu "Polityki" Natalię Fiedorczuk.  Wydawnictwo Kobiece kupiło tylko część tytułów oferowanych mu przez Wydawnictwo Słowne, będące własnością BMP.

Do sprzedaży nie trafiły wszystkie tytuły oferowane przez Burdę. Wydawnictwo Kobiece oprócz książek już opublikowanych nabyło prawa do kilku, które jeszcze są w trakcie procesu wydawniczego. Na liście przejętych tytułów znalazły się pozycje literatury obyczajowej, dziecięcej, młodzieżowej, a także z gatunku romansów.

- Jako Wydawnictwo Kobiece mamy kilka marek wydawniczych. Wybrane przez nas tytuły z wydawnictwa Burda są zgodne z naszą wizją i kierunkiem, który obraliśmy. Szczególnie, jeśli chodzi o literaturę kobiecą - obyczaje i romanse - tłumaczy nam Magdalena Ignaciuk-Rakowska, kierowniczka działu promocji Wydawnictwa Kobiecego. Jak dodaje, firma mogła pozwolić sobie na transakcję i przejęcie praw do 120 tytułów m.in. dzięki sukcesowi tytułów z gatunku literatury młodzieżowej. Wydawnictwo Kobiece wydaje  książki m.in. młodych autorek - Marty Bijan i Weroniki Łodygi. Ignaciuk-Rakowska potwierdza, że Wydawnictwo Kobiece odkupiło od Burdy Media Polska tylko część oferowanych tytułów.

- Według umowy nie ujawniamy kwoty transakcji, także m.in. ze względu na to, że nie była to pełna oferta wydawnictwa. Nie wiem, czy Burda prowadzi jeszcze jakieś rozmowy z innymi wydawnictwami - mówi Ignaciuk-Rakowska. Przed zamknięciem "Presserwisu” nie otrzymaliśmy odpowiedzi w tej sprawie od Burdy Media Polska.

Na liście książek przejętych przez Wydawnictwo Kobiece nie znalazła się m.in. książka pt. "Porodzina" napisana przez laureatkę Paszportu "Polityki" - Natalię Fiedorczuk.

Jak mówi "Presserwisowi” pisarka, już w maju podpisała z Burdą porozumienie, na mocy którego zwrócono jej prawa do książki. Autorka może teraz podpisać umowę na wznowienie "Porodziny” z innym wydawcą. Jednak, jak tłumaczy, wpływy ze sprzedaży egzemplarzy znajdujących się obecnie na rynku trafiają jeszcze do Burdy, gdyż autorka otrzymała wcześniej od Wydawnictwa Słownego odpowiednio dużą zaliczkę.

- Nakład wypuszczony przez Wydawnictwo Słowne poszedł niejako "w rozliczeniu" - tłumaczy Natalia Fiedorczuk.

Choć pisarka według majowego porozumienia jest teraz wyłączną dysponentką praw do książki, tytuł dołączany był jeszcze w formie dodatku do lipcowych numerów pism luksusowych Burdy.  

Alicja Brenkus, senior brand manager z Burdy, przekonuje: - Od wielu lat Burda Media Polska w ramach wydawanych tytułów prasowych dystrybuuje również pozycje książkowe. Zarówno te tytuły, których jest wydawcą, jak i pozycje wydawane przez firmy trzecie, do których Burda pozyskała prawa. Podobnie było w przypadku pozycji książkowej "Porodzina". Egzemplarze tej książki zostały zakupione od autorki i spółce przysługiwało prawo dalszego obrotu.

Jak pisaliśmy w marcu jako pierwsi, plany dotyczące sprzedaży Wydawnictwa Słownego to kolejny ruch Burdy Media Polska, która stawia coraz mocniej na digital. W ubiegłym roku koncern zamknął ok. 20 tytułów prasowych, w tym m.in. "Claudię", "Dobre Rady” i "Party”. W portfolio pozostały tylko magazyny wspierające rozwój produktów digitalowych, tj. "Elle", "Elle Decoration", "Glamour", "Viva!" i "National Geographic".

Natalia Fiedorczuk w styczniu 2017 roku otrzymała Paszport "Polityki" w kategorii Literatura za książkę "Jak pokochać centra handlowe".

(MZD, 20.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.