Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 17, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółka mediowa WP wypracowała 130 mln zł zysku netto. 12 proc. mniej rok do roku

Spółka mediowa, kierowana przez Joannę Pawlak, zanotowała wzrost przychodów o 16,2 proc. (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Media SA, spółka mediowa Wirtualna Polska Holding SA, w 2022 roku wypracowała 130,2 mln zł zysku netto przy 571,2 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Jak wynika ze sprawozdania, które znalazło się w Krajowym Rejestrze Sądowym, przychody spółki mediowej holdingu wzrosły o 16,2 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Sprzedaż usług reklamowych rozliczanych gotówkowo zapewniła 541,9 mln zł wpływów, co oznacza wzrost o 16 proc.

Czytaj też: Sprzedaż "Newsweek Polska" wzrosła o 3 proc. To efekt wejścia do sklepów Lidla i Biedronki

Sprzedaż krajowa przyniosła 334,9 mln zł (wzrost o 16,9 proc.), a zagraniczna – 236,3 mln zł (wzrost o 15,2 proc.), z czego 199,3 mln zł pochodziło z Unii Europejskiej (wzrost o 12,4 proc.).

Koszty związane z działalnością operacyjną były wyższe o 23,2 proc. i wyniosły 385,8 mln zł. Koszty wynagrodzeń i świadczeń pochłonęły 121,1 mln zł, tj. o 13,5 proc. więcej.

Zysk netto spółki Wirtualna Polska Media zmniejszył się o 11,9 proc. – ze 147,8 mln zł w 2021 roku do 130,2 mln zł w 2022 roku. "Spadek zysku netto związany jest głównie z rosnącym kosztem finansowania zewnętrznego, wynikającego z wykorzystania w czwartym kwartale 2022 roku kolejnych transz kredytu inwestycyjnego na zakup spółek" – czytamy w sprawozdaniu.

50 mln zł zysku przeznaczone zostanie na dywidendę dla właściciela – Wirtualna Polska Holding, a 80,2 mln zł trafi na kapitał zapasowy spółki.

Czytaj też: TVN odwołał się od kary Macieja Świrskiego. 70 tys. zł za lokowanie wody

W drugim półroczu 2022 roku Wirtualna Polska nabyła 40 proc. udziałów w Patronite. Za 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. WP nabyła też 100 proc. udziałów spółki Benchmark.pl. Kupiła również Mediapop, właściciela kilku serwisów internetowych.

Wirtualna Polska Holding SA w 2022 roku zanotowała 1,08 mld zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 23,6 proc.) i 178,3 mln zł zysku netto (spadek o 5 proc.).

Czytaj też: Oficer prasowy policji chciał obezwładnić dziennikarza. Złamał sobie nogę

(KOZ, 17.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.