Sprzedaż "Newsweek Polska" wzrosła o 3 proc. To efekt wejścia do sklepów Lidla i Biedronki
Ten numer "Newsweek Polska" (25/2023) sprzedał się w 64 tys. egzemplarzy
W czerwcu sprzedaż "Newsweeka" była wyższa o 3 proc. w porównaniu z czerwcem 2022 roku – poinformował Ringier Axel Springer Polska. W ciągu roku dystrybucja tygodnika została poszerzona o markety Lidla i Biedronki, co skompensowało efekt zamykania punktów sprzedaży prasy sieci Ruch.
Według danych Ringier Axel Springer Polska średnia sprzedaż wydania w czerwcu 2023 wyniosła 62 300 egz., co dało wzrost o 3 proc. wobec czerwca 2022 (dane własne wydawcy). W czerwcu 2023 roku największym zainteresowaniem czytelników cieszyło się wydanie nr 25 (19-25 czerwca). Łączna sprzedaż tego numeru wyniosła 64 tys. egz.
Czytaj też: Fundacja Przekrój w 2022 roku była na plusie. Ale i tak "Przekrój" będzie już tylko rocznikiem
– Zmieniamy się, aby nadążać i podążać za oczekiwaniami – mówi redaktor naczelny Tomasz Sekielski, tłumacząc wejście do sieci sklepów Lidla i Biedronki. Wejście związane jest ze zmianą kolportera. Zasady dostawy gazet przejął Garmond Press. Stało się to w momencie, kiedy sieć Ruchu likwidowała kolejne punkty sprzedaży. Jak zaznacza RAS Polska, "Newsweek Polska" niezmiennie można także prenumerować w formie prasowej w kilku wariantach cykliczności, a każdy z nich zawiera dostęp do subskrypcji cyfrowej w pakiecie Onet Premium.
Według Instytutu Monitorowania Mediów "Newsweek" jest na wysokim 4. miejscu w cytowalności w kategorii "Tygodniki i dwutygodniki" (dane: kwiecień 2023). Według Digital News Report 2023 przygotowanego przez Reuters Institute "Newsweek" został uznany za najbardziej zaufany tygodnik w Polsce – marce ufa 44 proc. badanych.
Czytaj też: Oficer prasowy policji chciał obezwładnić dziennikarza. Złamał sobie nogę
(PAR, 17.07.2023)