Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Oglądalność "Magazynu Ekspresu Reporterów" w TVP 2  |  Frisco.pl wybiera agencję  |  Udział telewizji kablowej w oglądalności na telewizorach  |  Wyniki nowego programu TVN z Joanną Koroniewską  |  Crime+Investigation Polsat rozszerza obecność  |  Nadawca radia Konin FM  |  Reportaże Radia Lublin  |  Przychody reklamowe dzienników ogólnopolskich  |  Miesięcznik "Glamour" podrożał  |  Wydawca serwisów Meczyki.pl i Telepolis.pl  |  Polska Izba Książki powołała zespół  |  Agencja Dziadek do Orzechów  |  Przetarg reklamowy firmy Yes  |  Aplan Media wygrywa  |  Awans w Value Media  |  Quality Public Relations obsługuje markę  |  Zespół Publicis Groupe Polska  |  Przewodniczący rady dyrektorów Netflixa  |  Włochy i USA sprzeciwiają się europejskim podatkom cyfrowym dla big techów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 55 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Lipiec 14, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twitter zalega 500 mln dol. zwolnionym pracownikom z tytułu odpraw

Twitter jest sam, a skarżących wielu (fot. Pexels.com)

Do sądu w San Francisco trafił pozew zarzucający Twitterowi odmowę wypłaty w sumie 500 mln dol. z tytułu odpraw dla pracowników, którzy musieli odejść z firmy po przejęciu jej przez Elona Muska.

Według pozwu, zgodnie z planem odpraw stworzonym przez Twittera w 2019 roku, większości pracowników obiecano dwa miesiące wynagrodzenia podstawowego plus tydzień wynagrodzenia za każdy pełny rok pracy, jeśli zostali zwolnieni. Starszym pracownikom należały się sześciomiesięczne odprawy, a w najlepszym przypadku dostawali pieniądze za miesiąc. Gdy Musk przejmował w październiku Twitter, zwolnił ponad połowę pracowników.

Czytaj też: Threads w pięć dni przekroczył 100 mln użytkowników. To najszybciej rosnąca platforma w historii

W pozwie Twitterowi i Muskowi zarzuca się naruszenie prawa federalnego regulującego plany świadczeń pracowniczych. Twitter został już pozwany za rzekome niewypłacenie odpraw, ale tamte sprawy dotyczą naruszenia roszczeń kontraktowych, a nie prawa dotyczącego świadczeń. Twitterowi zarzuca się również niewypłacenie milionów dolarów premii, które jest winien pozostałym pracownikom. Twitter stwierdza, że roszczenia nie mają podstaw.

Firma stoi również w obliczu szeregu innych procesów sądowych wynikających ze zwolnień, które rozpoczęły się w zeszłym roku. W tym twierdzeń, że głównym celem redukcji były kobiety i pracownicy niepełnosprawni. Twitter zaprzecza.

Czytaj też: Prezenterem BBC, który kupował zdjęcia nagiego chłopca, jest Huw Edwards

(MAC, 14.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.