Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 12, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2022 roku Telewizja Republika zwiększyła przychody o blisko 11 proc.

"Rok 2022 był rokiem stabilnego wzrostu TV Republiki" - czytamy w sprawozdaniu spółki, której prezesem jest Tomasz Sakiewicz (fot. Paweł Wodzyński/East News)

Telewizja Republika SA w 2022 roku miała 19,5 mln zł przychodów ze sprzedaży i 34 tys. zł zysku netto. Zysk na poziomie EBITDA wyniósł 701 tys. zł.

Jak wynika ze sprawozdania opublikowanego w Krajowym Rejestrze Sądowym, przychody spółki względem 2021 roku urosły o 10,9 proc.

"Po gruntowanych pracach reorganizacyjnych w roku 2021, rok 2022 był rokiem stabilnego wzrostu TV Republiki, zarówno pod względem przychodów, jak i oglądalności" - napisała Telewizja Republika w sprawozdaniu.

Spółka wyjaśniła, że dzięki wyższej oglądalności oraz zmianie grupy rozliczeniowej z 16-49 na 16-59, nastąpił także "wyraźny wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej" od brokera Polsat Media z poziomu ok. 90 tys. zł miesięcznie do ok. 160 tys. zł miesięcznie, "umożliwiający bieżącą spłatę zadłużenia wobec Cyfrowego Polsatu oraz pokrycie kosztów up-link przez Cyfrowy Polsat".

Czytaj też: Uderzający w TVN program "Jak oni kłamią" w TVP Info ma wyniki poniżej średniej stacji

W sprawozdaniu podano, że 2022 rok przyniósł nowe inicjatywy w dziale sprzedaży, z których "największą było zorganizowanie nowej nagrody Wartości i Wrażliwości oraz gali wręczenie tej nagrody w kilku kategoriach". "Udało się także zwiększyć liczbę tzw. eventów komercyjnych i ich zróżnicowanie oraz wprowadzić całą gamę nowych programów sponsorowanych, wśród których na szczególne wyróżnienie zasługuje nowy program kulinarny »Dania z dziczyzny« w kooperacji z Lasami Państwowymi. Program przynosi wysokie przychody, ale stał się także nową, mocną pozycją programową dla Telewizji" - podkreślono.

Rok do roku przychody z YouTube wzrosły z ok. 25 tys. zł miesięcznie do 120-170 tys. zł miesięcznie.

Koszty działalności operacyjnej Telewizji Republika były wyższe o 11 proc. i wyniosły 19,1 mln zł, z czego 5,4 mln zł wydano na wynagrodzenia (spadek o 6,1 proc.).

Spółka w zeszłym roku zanotowała 701 tys. zł zysku na poziomie EBITDA, co oznacza wzrost o 45,7 proc. "Ze względu na konieczność dokonania odpisu aktualizującego wartość aktywa z tyt. odroczonego podatku dochodowego, zysk netto po opodatkowaniu wyniósł w 2022 roku blisko 34 tys. zł" - wyjaśniono w sprawozdaniu. Zysk netto zmniejszył się o 85,2 proc. z 228 tys. zł w 2021 roku.

W 2022 roku TV Republika miała 0,09 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 0,07 proc.) i 0,05 proc. w 16-59 (wzrost z 0,02 proc.; dane Nielsen Media).

(KOZ, 12.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.