W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

W social mediach już wiedzą, dlaczego Trzaskowski przegrał  |  "GW" i niespójność w liczbie prenumerat cyfrowych  |  Fundusz wsparcia mediów lokalnych po wyborach pod znakiem zapytania  |  Chiński koncern szuka agencji  |  Widownia Teatru Telewizji w TVP 1  |  Klubowe Mistrzostwa Świata z polskim komentarzem  |  Zestawienie kanałów lifestylowych  |  Oglądalność "Sprawiedliwych. Trójmiasto" w TV 4  |  Powstanie polska wersja popularnego serialu  |  Operator kablowy Inea wyłączył kanał E-Sport  |  Zarząd MOC TV  |  Vectra i dynamiczna podmiana reklam  |  Ruszy kanał o modzie  |  Serwisanci Radia Zet  |  Druga edycja akcji redakcyjnej Onetu  |  Sztuczna inteligencja pomaga Polska Press  |  IPG Mediabrands wzmacnia pozycję  |  Wynagrodzenia na rynku PR  |  Plus z kampanią  |  Paramount w oczekiwaniu na fuzję  |  Apple odwołuje się od nakazu UE o udostępnianiu konkurentom danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 01, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Jak oni kłamią". Telewizja rządowa w kolejnym programie będzie rozliczać TVN

Gdy na ekran wróciła Marta Kielczyk, widzowie mogli usłyszeć: „Od poniedziałku w TVP Info nowy codzienny program o kłamstwach półprawdach i manipulacjach telewizji z Wiertniczej” (screen: Wiadomosci.tvp.pl)

Od poniedziałku w TVP Info emitowany będzie program „Jak oni kłamią”, w którym stacja będzie rozliczać TVN i TVN 24 z rzekomej nierzetelności. Program zapowiedziały w piątek „Wiadomości” TVP 1 . To już drugi program, w którym rządowa stacja próbuje rozliczać z prawdy media komercyjne, które nie powielają bezkrytycznie propagandy władzy.

Program zapowiedziała w piątek w „Wiadomościach” Marta Kielczyk. Już na samym wstępie dziennika Kielczyk zapytała „Telewizja TVN tubą Donalda Tuska?”, a zaraz potem odpowiedział jej dyżurny komentator rządowej telewizji Michał Karnowski z „Sieci”: „Mamy do czynienia z maszyną propagandową” – powiedział Karnowski.

Czytaj też: Michał Dworczyk miał proponować kupno Onetu. Teraz grozi Stankiewiczowi procesem

Piątkowe „Wiadomości” tradycyjnie zawierały materiały, które wpisywały się w politykę rządu. Zaczęto od zamieszek we Francji, gdzie straszono emigrantami, co połączono z unijną polityką emigracyjną – rząd bezpodstawnie straszy teraz napływem emigrantów do UE. Kolejnym materiał dotyczył tunelu w Świnoujściu – Dawid Helsner pochwalił rząd PiS, który umożliwił realizację tej inwestycji, a Jarosław Kaczyński cieszył się, że „imposybilizm to już dzisiaj historia”, co zilustrowano Tuskiem, który „bezradnie rozkładał ręce”.

Następnie Kielczyk zapowiedziała materiał „Inflacja w dół, paliwo tańsze” o promocji w Orlenie – choć promocję zapowiedziały niemal wszystkie sieci detaliczne w Polsce. Po kolejnym temacie – Europa, dyktat Niemiec, imigracja („Polak to człek przekorny i nie lubi dyktatu obcych” – teatralnie zadeklamowała Monika Borkowska, nowa gwiazda dziennikarska „Wiadomości”) i materiale „Złodzieje wolności” Damiana Diaza (to samo, też straszenie Unia Europejską), wypadku na promie i e-receptach nadszedł czas na materiał „Telewizja Donalda Tuska”.

Autor: Konrad Warzocha. Zaczęto od absurdalnego materiału z czwartkowych „Wiadomości” o drogich butach Donalda Tuska, by przejść do „gorących związków lidera PO z TVN”.

„O tym, że TVN to tuba Tuska, wiedzą wszyscy” – stwierdził Warzocha, inkrustując swoją tezę kilkoma fragmentami materiałów, lapsusami lub klasycznymi fake newsami (że Piotr Kraśko zachęcał do marszu 4 czerwca). Stali komentatorzy – Michał Karnowski, Tomasz Sakiewicz – stanęli na wysokości zadania i główną tezę poparli.

Czytaj też: Polsat obok TVP beneficjentem Ministerstwa Rolnictwa. Stacje Solorza dostały 1,3 mln zł

Gdy na ekran wróciła Marta Kielczyk, widzowie mogli usłyszeć: „Od poniedziałku w TVP Info nowy codzienny program o kłamstwach, półprawdach i manipulacjach telewizji z Wiertniczej”.

Program emitowany będzie codziennie po 19, potrwa 15 minut.  

Od miesiąca w TVP Info istnieje inny program, w którym rozlicza się media niezależne. Jakub Maciejewski z tygodnika "Sieci" prowadzi "Fakty czy kłamstwa?". "To program o tym, jak media o zagranicznym kapitale realizują konkretne interesy polityczne" – opisuje telewizja publiczna.

"»Fakty czy kłamstwa?« to program, który w trakcie kampanii wyborczej ma utrzymywać przy PiS żelazny elektorat tej partii" – podsumowywał pierwszy odcinek Press.pl. – "Widzom TVP Info, którzy zetknęli się z mediami kontrolującymi władzę, Maciejewski ma je obrzydzić i przekonać, żeby nie wierzyli w to, co tam zobaczyli, usłyszeli lub przeczytali".

Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play, także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad

(MAT, 01.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.