Październikowy cennik TVP  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Październikowy cennik TVP  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Październikowy cennik TVP  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 01, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Miesięczniki kobiece prześcigają się w wakacyjnych dodatkach. Macie maskę i fluid?

Według PBC w pierwszym kwartale 2023 roku "Zwierciadło" było najlepiej sprzedającym się magazynem luksusowym (fot. Pixabay.com/kaboompics)

W przeciwieństwie do dzienników, które obserwują latem spadek czytelnictwa, wakacje to dobry okres dla miesięczników luksusowych. Jak mówi nam Ewa Redel-Bydłowska, niegdyś związana z Edipresse Polska, letni wysyp gadżetów w tytułach kobiecych to nie oznaka desperackiej walki o odbiorców, ale szansa na zwiększenie marży lub sprzedaży egzemplarzowej.

Prześledziliśmy ofertę lipcowych numerów miesięczników luksusowych. Większość z nich jak co roku prześciga się w dodawaniu do swoich wydań kosmetyków lub książek. Niektóre tytuły mają zróżnicowaną ofertę z kilkoma gadżetami do wyboru.

Czytaj też: Łukasz Nowicki nadal będzie prowadzącym "Postaw na milion" w TVP 2

  • "Zwierciadło" (Wydawnictwo Zwierciadło) sprzedaje  numer z kosmetykami: cena z maską lub fluidem matującym wynosi 11,87 zł, bez kosmetyku – 11,90 zł.
  • "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer) oferuje wydanie z książką w cenie 14,99 zł, lub z kremem przeciwzmarszczkowym za 10,98 zł.  Wydanie bez dodatków kosztuje 10,99 zł.
  • "Elle" (Burda Media Polska) sprzedaje lipcowy numer z odżywką do rozczesywania włosów – 24,99 zł lub z książką – 15,99 zł. Cena bez dodatku wynosi 11,99 zł.
  • "Wysokie Obcasy Extra" (Wydawnictwo Agora) mają tylko jeden dodatek w ofercie. Wydanie z naturalnym podkładem do twarzy kosztuje 12,97 zł, a bez  – 12,99 zł.
  • "Glamour" (Burda Media Polska)  w podwójnym wydaniu lipcowo-sierpniowym sprzedaje wydanie z książką – za 14,99 zł, cena bez dodatku to 9,99 zł.

Jak mówi "Presserwisowi" Ewa Redel-Bydłowska, new business & development director w Fitatu, w przeszłości członkini zarządu Edipresse Polska, wakacyjny wysyp dodatków to nieodłączny element rynku prasy kobieciej od co najmniej 10 lat.

– Lato to dobry okres sprzedażowy dla tego segmentu, dlatego też dodawanie gadżetów jest szansą na podbicie sprzedaży egzemplarzowej lub wypracowanie wyższej marży. Wszystko zależy od celów biznesowych tytułów: jedne chcą zwiększyć sprzedaż egzemplarzową, by mieć dodatkowy argument dla przyciągnięcia reklamodawców, inne zaś chcą zmaksymalizować marżę, sprzedając wydanie z gadżetem za wyższą cenę – tłumaczy Redel-Bydłowska.

Czytaj też: Netflix zlikwidował najtańszy plan cenowy w Kanadzie. A co z cennikiem w Polsce?

Ekspertka dodaje, że ostateczny koszt tytułu z dodatkiem zależy również w dużej mierze od ustaleń z producentami. – Jeśli np. wydawca nawiązał współpracę z firmą, której w ramach barteru będzie musiał zagwarantować potem darmowe strony reklamowe, wówczas zazwyczaj redakcja rekompensuje sobie te koszty podwyższeniem ceny egzemplarzowej. Najbardziej idealna jest sytuacja, w której wydawca otrzymuje gadżety za darmo i jeszcze ma wykupioną przed producenta reklamę w piśmie. Wówczas wydawnictwo może pozwolić sobie na sprzedaż tytułu bez podnoszenia ceny, nawet jeśli oferuje w niej gadżet – mówi Ewa Redel-Bydłowska.

Jak podkreśla, niektóre tytuły realizują kilka celów biznesowych jednocześnie i dlatego w swojej ofercie mają różne gadżety – nie tylko kosmetyki, ale także na przykład książki, pozyskane w ramach współpracy z wydawnictwami lub będą ofercie wydawcy.

Według PBC, w pierwszym kwartale 2023 roku "Zwierciadło" było najlepiej sprzedającym się magazynem luksusowym. Średnia sprzedaż tego tytułu wyniosła 77 623 egz., a "Twojego Stylu" – 76 595 egz. Sprzedaż "Wysokich Obcasów Extra" (Agora) wynosiła średnio 41 269 egz., "Pani" (Wydawnictwo Bauer) – 29 552 egz., "Elle" (Burda Media Polska) – 22 694 egz., a "Glamour" (Burda Media Polska) – 11 820 egz.

Czytaj też: Nowy "Press": Żukowski i fair play w dziale sportu, a także Engelking, Smoleński, Bok i Wattpad

(MZD, 01.07.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.