Ruszyła akcja "Ratujmy telewizje lokalne", ma zwrócić uwagę na problemy i rolę lokalnych nadawców
Za akcją "Ratujmy telewizje lokalne" stoją m.in. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Stowarzyszenie Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne oraz PIKSEL - Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji (screen: Ratujmytelewizjelokalne.pl)
Ruszyła akcja "Ratujmy telewizje lokalne". W jej ramach 5 lipca w Senacie odbędzie się panel ekspercki pt. "Umiejscowienie telewizji lokalnych w debacie publicznej". Jak mówi "Presserwisowi" Krzysztof Pstrong, dyrektor generalny Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, panel ma zapoczątkować debatę na temat roli prywatnych stacji lokalnych. Uruchomiono też stronę Ratujmytelewizjelokalne.pl.
Za akcją "Ratujmy telewizje lokalne" stoją m.in. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Stowarzyszenie Polskie Telewizje Lokalne i Regionalne oraz PIKSEL - Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji. Informacje na temat akcji znajdują się na stronie Ratujmytelewizjelokalne.pl.
Według organizatorów akcji potrzebna jest nowelizacja ustawy medialnej, która zapewni telewizjom lokalnym dalsze funkcjonowanie. Jak informowaliśmy pod koniec maja, prywatne telewizje lokalne chcą, by ich działalność była wspomagana z budżetu państwa. Na temat stacji lokalnych i ich problemów przedstawiciele nadawców planują rozmawiać 5 lipca podczas panelu w Senacie.
Czytaj też: Program "Arena poglądów" Kłeczka i Ogórek ma wyniki poniżej średniej TVP 1
- Chcemy, żeby na tym wydarzeniu pojawili się przedstawiciele telewizji lokalnych z całej Polski, ale też eksperci i politycy. To ma być panel ekspercki o umiejscowieniu telewizji lokalnych w dyskursie publicznym. Będziemy oczywiście rozmawiali także o finansowaniu telewizji lokalnych - mówi "Presserwisowi" Krzysztof Pstrong, dyrektor generalny Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, zrzeszającej wybranych operatorów i nadawców. Jak dodaje, panel ma zapoczątkować debatę publiczną na temat roli telewizji lokalnych. - Warto pamiętać, że mają one ograniczony dostęp do rynku reklam, a wiele z nich funkcjonuje na granicy opłacalności. Mimo to wypełniają misję publiczną i tworzą zweryfikowane informacje. Chcemy więc mówić o tym, jak ważne znaczenie mają dla demokracji i jakie treści tworzą - stwierdza Pstrong.
Z trzeciej fali badania telewizji lokalnych, prowadzonego przez Krajowy Instytut Mediów (pomiar od 5 sierpnia 2022 do 28 lutego 2023) wynika, że liczba osób w wieku 15 i więcej lat, które oglądały przynajmniej jedną stację telewizji lokalnej, to 5,2 mln, a całkowity zasięg oglądalności telewizji lokalnych wyniósł 7,8 mln.
W wykazie koncesji KRRiT jest obecnie ok. 150 stacji lokalnych.
(MNIE, 28.06.2023)