Cannes Lions: Titanium, Grand Prix, dwa złota, dwa srebra i trzy brązy dla McCann
Narzędzie GdzieZamieszkac.com dostępne jest bez rejestracji w trzech językach: polskim, ukraińskim i angielskim.
Największym polskim zwycięzca tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions była agencja McCann Poland, zdobywając aż dziewięć nagród, w tym Titanium, Grand Prix i dwa złota. Dwie brązowe nagrody przywiozła agencja Ogilvy, z jednym brązem konkurs zakończyła VML&R Poland.
Agencja McCann za działania zrealizowane dla Mastercard Poland pt. "Where to Settle" otrzymała w sumie aż dziewięć nagród: w tym nagrodę Titabium oraz Grand Prix w kategorii Sustainable development goals. Ponadto agencja zdobyła za tę pracę także złoto, srebro i brąz w kategorii Direct, brąz w kategorii Creative data, srebro w kategorii Brand Experience & Activation, oraz złoto i brąz w kategorii PR.
"Where to Settle" ("Gdzie zamieszkać") ma pomagać obywatelom Ukrainy w świadomym wybieraniu miejsca do życia w Polsce. Dzięki platformie GdzieZamieszkac.com udostępnionej przez Mastercard przybyli do naszego kraju obywatele Ukrainy mogą poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski - tak, by znaleźć najlepszą dla siebie lokalizację. Platforma analizuje dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych podstawowych zakupów, pochodzącymi od Mastercard.
McCann jest współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac.com, jednocześnie odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii
Ponadto zwycięzcami tegorocznej edycji Cannes Lions były agencje: Ogilvy i VMLY&R Poland. W kategorii Design - w podkategorii Social Media Design - agencja kreatywna Ogilvy brązowego Lwa otrzymała za projekt na rzecz Onkofundacji Alivia i jej podopiecznych pt. "Buy My Cancer". Ta sama praca dostała też brąz w kategorii Media.
"Buy My Cancer" to innowacyjny model finansowania kosztownego leczenia nowotworów złośliwych. Pomysł polega na wykorzystaniu obrazów prawdziwych komórek nowotworowych, przekształceniu ich w dzieła sztuki, a następnie stworzeniu z nich NFT. Pozyskane z akcji środki przeznaczane są na leczenie osób walczących z przedstawionymi na zdjęciach nowotworami.
Brązowy Lew został przyznany VML&R Poland w kategorii Health & Wellness w podkategorii OTC Products/Devices za kampanię "The art of sex ed" („Sztuka bez wstydu”) dla marki Durex (Reckitt) - za pomocą rozszerzonej rzeczywistości najbardziej znane obrazy mają zachęcać do poznawania faktów na temat bezpiecznego seksu, świadomej zgody, chorób przenoszonych drogą płciową, ale także powszechnych mitów wokół seksualności.
Polskie firmy i agencje wysłały w sumie w tym roku na Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions 177 zgłoszeń. Najwięcej polskich zgłoszeń trafiło do kategorii Brand Experience & Activation (22) oraz Direct (20) i PR (17).
(AMS, 24.06.2023)