Trwa czwarta edycja badania influencerskiego ReachABlogger. Warto!
"Press" został patronem medialnym tegorocznego badania (fot. materiały prasowe)
6 czerwca platforma ReachABlogger wystartowała z czwartą edycją badania rynku influencerskiego w Polsce. W badaniu mogą brać udział reklamodawcy, agencje i marki. "Press" objął badanie patronatem medialnym.
W badaniu poruszane będą takie tematy, jak inicjatywy UOKiK i KRRiT, które mają na celu regulację rynku. Twórcy badania z platformy zapraszają przedstawicieli agencji, platform e-commerce, marek i organizacji. Obecna edycja jest już czwartą odsłoną projektu. Jest to jedyne, powtarzane rok do roku, badanie rynku influencerskiego w kraju. W tym roku zostało objęte honorowym patronatem IAB Polska.
W zeszłorocznej edycji udział wzięło 115 reklamodawców współpracujących z influencerami w różnych mediach. Z tego 34,5 proc. to reprezentanci marek lub firm, 32,4 proc. – agencje reklamowe, 3,5 proc. – agencje mediowe, a 10,6 proc. to platformy e-commerce, SaaS i typu marketplace.
Czytaj też: Dfusion Communication zwycięża w konkursie The Next Gen of PR!
Według badania z 2022 roku 70 proc. ankietowanych samodzielnie wyszukiwało influencerów w Google lub w mediach społecznościowych, 34,5 proc. – samodzielnie na dedykowanych grupach tematycznych (najczęściej na Facebooku), 32,7 proc. też samodzielnie, ale posługując się platformami (takimi jak ReachABlogger), a 34,5 proc. nawiązywało współpracę z influencerami, których znało osobiście. Z kolei 16,8 proc. z ankietowanych deklarowało wykorzystanie do tego celu wyspecjalizowanej agencji reklamowej lub mediowej.
Najczęściej wybierane przez marketerów platformy społecznościowe to: Instagram – 80,4 proc. wskazań (wzrost o 11 proc. w stosunku do 2021 roku), Facebook – 54,9 proc. (wzrost o 9 proc.), blogi webowe – 34,3 proc. (bez zmian), YouTube – 41,2 proc. (o 25 proc. więcej), TikTok – 37,3 proc. (o 31 proc. więcej). Zeszłoroczne badanie jest dostępne na stronie Reachablogger.pl.
Podobnie jak w poprzednich latach, tegoroczne badanie ma formę pytań wielokrotnego i jednokrotnego wyboru w Google Form. Na końcu umieszczone jest pytanie otwarte. Reach a Blogger prosi o pozostawienie wypowiedzi wraz z nazwiskiem, stanowiskiem i nazwą firmy.
Pytania do badania znajdują się TUTAJ.
Czytaj też: Świrski chce ukarać nadawcę TVN 24 za słowa Daukszewicza w "Szkle kontaktowym"
(23.06.2023)